Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
26/05/12 04:57
Online: 5
Naam : 
Paswoord : 
Email : 
Geboorte : 

Login : 
 Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Als je je nu registreert via het formulier hierboven , dan kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen.

School «    ( 2 / 3 )    »
Schooluniform : pro of contra , waarom?

PsychedelicLovestory

Pro, indien het een uniform is dat vastligt.
Niet zo iets in de aard van: "Je mag een blauwe broek dragen en een witte trui, en topje met niet te laag uitgesneden halsuitsnijding"
Want dan wordt zwart opeens marineblauw, en dan is ecru ook wit, en wat is te laag?
Ineens de hele boel, een vast uniform, of niets.
Om het pesten tegen te gaan, heeft enkel zo'n vast uniform nut denk ik. Anders krijg je inderdaad onderscheiden tussen mensen die een broek van Armani dragen en zij die er gewoon een gaan halen zijn bij H&M..
05/03/08 16:50
MELANCOLIE

Ik ben tegen tegen en nog eens tegen!
Bij ons op school hebben we - gelukkig! - geen uniform, alleen een gelegenheidsuniform.
(voor misvieringen, raportafhaling & mondelinge examens)
Dit bestaat uit donkere jeans + witte bloes.
And I hate it!
Ik voel me gewoon niet op mn gemak in witte bloezen.
Trouwens, het is toch veel fijner als je gewoon lekker je eigen kleren kan dragen.
Ik kan er wel inkomen dat het enerzijds toch goed is: iedereen gelijk en dergelijke, maar toch.
Neen, geen uniform voor mij!
05/03/08 16:51
dao

bwa, kdenk PRO.
kzit hier in egypte op een britse school en hier drage wij ook een strikt schooluniform, en da is best wel goed, omda der hier niemand gepest word door zijn kledij.

EDIT: kzit in een privéschool
05/03/08 18:44
OforsakenO

dara zeg je het... niet gepest om de kledij... mr mensen worden ook gepest om andere redenen...
05/03/08 19:14
whiteNightmare

contra, ik zou gek worden moest ik in hetzelfde plunje lopen als degenen die ik totaal niet afkan :D
05/03/08 19:44
tinkellbel

iets tussenin ik heb op school uniform((zo een rok met schtose print en alleen donkergroen of witte bloezen enzo))
Wij mogen wel gewoon een jas kiezen enzo of als het lente is gwn een andere golfje aandoen maar echt een uniform met das en alles enzo da zou ik ook niet willen x]
05/03/08 21:17
TOxDOxLIST

Contra, want ik zou niet weten hoe ik anders al mijn kleren zou kunnen dragen. Enkel weekends is zo weinig.
05/03/08 21:35
querido

Mja iets tussenin zou bij ons niet goed komen denk ik, dan zou er nog een 'verschil' zijn, dan zijn er weer die iets van een merk dragen en de andere niet... Dus ik vind een uniform positief :)
06/03/08 10:24
Justpurrrfect

ik ben meer contra dan pro. Een schooluniform zorgt er wel voor dat iedereen volkomen gelijk is en dus niet beoordelld kan worden op het uiterlijk, maar je kunt je persoonlijkheid wel niet uiten. Je stopt mensen in hokjes door hun uiterlijk, maar door die hokjes kun je ook zien wie er een beetje op u lijkt.
Met een schooluniform moet je iedereen leren kennen, en dat is een heel karwei.

Het gaat trouwens niets veranderen aan pesten ofzo. je kunt nog steeds gepakt worden op je haarstijl-kleur,je schoenen,....
06/03/08 17:22
loorie

Ik ben niet pro en niet contra.
Ik heb op school uniform.
Vroeger vond ik het ONTZETTEND stom, nu vind ik het meer handig.
06/03/08 21:38
wordsxofxwisdom

Dank u wel ^^ :D
x

22/03/08 22:37
poisongirlsdiary

contra.. das belachelijk..
mense moete hun kunne uite hoe ze da zelf wille..

maaah dan zitte weer me van die na-apers..

mah toch nog altijd CONTRA :]
23/03/08 16:35
afrontpagefuck

ik lees hier, geen verschil tussen rijk en oud

fout:

misschien met uniformen, iedereen is gelijk qua kleur
maar dan zullen ze beginnen zeveren over hoe duur het wel niet was, welke merken ze in hun kleerkast hebben hangen.
pesten zal er altijd blijven, niet meer over smaken van kleren, maar over hoe duur enzo het wel niet was.

ik ben toch tegen. zoals merendeels denk ik, je bent je eigen niet helemaal meer.
23/03/08 20:36
blackside

't Hangt er vanaf wat je verstaat onder uniform. Als je echt een broek, blouse, trui van het school moet aandoen laat het dan maar zo, maar als ze zeggen van zwarte trui, witte blouse en blauwe trui die je zelf moogt kiezen in de winkel zou ik dat zo erg niet vinden. Natuurlijk liever geen uniform omdat ik 90% van de tijd in het zwart rondloop ( Het is een gewoonte geworden om naar het zwart te grijpen)

Zelfs met uniformen zie je nog een verschil in stijl hoor. Je ziet dat gewoon aan de soort van broeken, merk van kledij, accessoires,schoenen, kapsel, piercings en .... .
24/03/08 16:51
KissTheGun

Ik heb 6 jaar een uniform gedragen en de eerste jaren heb ik da vervloekt ( ge zijt ne puber en u afzetten tegen alle regels is cool dan ) maar mijn eerste schooldag in't hoger was zweten ze. Wa moest ik nu aandoen? :o Vroeger was dat handig, kast open en ge pakt uw blouse en broek en 't is in orde. Nu moet ge nadenken enzo, haha! 8)
26/03/08 13:59
FlirtingWithSuicide

Tegen:

Ik wil niet elke week hetzelfde dragen.

Oh ja, en het geld groeit niet op mijn rug hoor. Ik heb echt geen goesting om én "vrijetijdskledij" en een uniform te kopen.

En je moet pesten op zichzelf aanpakken, niet de aanleidingen tot.
30/03/08 16:48
ilovehim

PRO.

Ik zit op een school waar er lange tijd (streng) uniform was, dat is handiger omdat ge dan niet 'gepest' werd als ge emo/gothic/jumper/ of wat dan ook waart.

Maar we zijn nu samen met een andere school (fusie) waardoor de 3e graad géén uniform heeft en dat vind ik wel belachelijk. Iedereen gelijk voor de wet hé, ofwel allemaal uniform dragen, ofwel niemand. Ge moet niet zo beginnen hé. Nu zitten ze met een probleem: volgend jaar uniform voor iedereen of gewoon afschaffen?

Ik vind ook dat dat hoort op een katholieke school. Iedereen is dan effectief 'gelijk' en ge merkt niet zo snel iemand op. En áls ge dan nog aandacht wil, moet ge het maar riskeren om met een zwarte broek naar school te komen. Dan krijgt ge wel aandacht (als ge strafstudie krijgt van de prefect bv.)

Jep, pro.
07/04/08 18:33
DEADxBYxSUGAR

Mij maakt 't nie veel uit.
zit op dezelfde school als tinkellbell mt uniform dus.

't is geen streng uniform ofzo. G moogt dus uw jas & schoentjes nog kiezen.
Mr vindt nie egt dat da helpt ons " gelijk " te late voele ofzo. Er wordt nog heel veel gekeken naar het merk kleren dat ge draagt. Dus uniform vindik eig nie veel nu hebbe.
09/04/08 18:54
makemecry

tegen, tegen, tegen en nog es tegen. ziet ge u al gaan in hetzelfde outfit als de rest van de school, ik haat het nu al als iemand hetzelfde aanheeft als ik. dan zo ik echt compleet beginne flippe :s
14/04/08 13:50
FlirtingWithSuicide

Ik vind ook dat dat hoort op een katholieke school. Iedereen is dan effectief 'gelijk' en ge merkt niet zo snel iemand op. En áls ge dan nog aandacht wil, moet ge het maar riskeren om met een zwarte broek naar school te komen. Dan krijgt ge wel aandacht (als ge strafstudie krijgt van de prefect bv.)

Ik zit ook op een katholieke school en ik vind dat dat totaal NIET hoort. Iedereen is dan gelijk inderdaad, iedereen ziet er hetzelfde uit, gelijk een bendje koeien. Ik zou mijn vrienden nooit terugvinden op school :s
16/04/08 13:18
«    ( 2 / 3 )    »

2
© 2001-2012 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.050561 seconden.