Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
TBK & AVV (Toegepaste Beeldende Kunst & Audiovisuele Vorming) : 44 reacties (1/3) [School]

TBK & AVV (Toegepaste Beeldende Kunst & Audiovisuele Vorming)

12/06/08 19:41
ThePatient
Ik ga volgend jaar overstappen naar KSO,
nu twijfel ik tussen TBK & AVV,
Kan iemand precies zegge wat TBK precies is? of wat AVV precies is?
Want ze gaven eigelijk niet echt uitleg bij de opendeurdag.
12/06/08 19:46
skreau
In de afdeling Audiovisuele vorming maak je kennis met de hedendaagse beeldcultuur: je krijgt een totaalpakket met aandacht voor foto, video, audio en de nieuwe digitale technieken. Dit gebeurt via intellectuele, artistieke en praktische opdrachten met betrekking tot hedendaagse mediatoepassingen zoals digitale audio- en videomontage, digitale fotobewerking, websiteontwikkeling e.a.. Je ontwikkelt een kritische kijk op de media via bestaande of eigen mediaproducties, samen met de kennis van een bruikbare ontwerpmethodologie.

In de afdeling toegepaste beeldende kunst krijg je de gelegenheid om creatief te denken en de beeldtaal en haar communicatieve waarde op verschillende manieren te bestuderen.
Je onderzoekt, verkent en experimenteert met verschillende beeldende middelen, technieken en materialen om via deze weg vorm te geven aan een doelgerichte opdracht.
Naast manueel ontwerpen en tekenen ontdek je de digitale beeldverwerking, in de vakoverschrijdende opdrachten.
De kunstvakken zijn waarnemingstekenen, grafische vormgeving, illustratie, fotografie, en beeldende vorming. De algemene vakken sluiten aan bij de eigenheid van deze studierichting.


Bron: website van m'n school.
12/06/08 19:48
oldman
zoals hierboven gezegt^
na welk jaar gade?
kheb zelf namenlijk AVV gedaan en ga volgend jaar TBK doen :)
12/06/08 19:50
ThePatient
Is bij TBK ook videobewerking of maken bij ofzo?
of is da alleen AVV?
& normaal ga ik naa 't 5de,
tenzij ik dit jaar een c-attest haal
12/06/08 19:52
oldman
nee videaobewerking is enkel bij AVV.
bij tbk hebt ge enkel een beetje fotobewerking en voor de rest tekenen enzo
12/06/08 19:53
skreau
Voor zover ik heb gezien maken ze bij TBK ook foto's, echt monteren denk ik niet.
Maar dan zou ge iemand moeten aanspreken die zelf TBK doet, straks zeg ik nog iets verkeerd;)
12/06/08 19:54
oldman
bij TBK maken ze niet echt fotos hoor, bewerken doen ze dan wel weer regelmatig
12/06/08 19:54
ThePatient
Ik ga later in de hoge school waarschijnlijk Animatiefilm doen,
Dus is AVV dan beter?, of maakt het nu nie uit wat ik doe?
12/06/08 19:57
imnotcolorblind
ik ga volgend jaar ook avv doen. ligt er aan e. tis allebij iets meer op een ander vlak gebaseerd
12/06/08 19:57
oldman
hooh moeilijk.
met AVV gade echt al effectief films leren maken.
maar als ge tekenfilms wilt gaan maken dan bende ook veel met TBK aangezien ge daar leert tekenen terwijl ge da ibj AVV in een veel mindere mate leert
12/06/08 19:57
saarriej
animatiefilm denk ik da ge beter tbk gaat doen
12/06/08 19:59
whiteNightmare
TBK is op onze school gewoon mode
12/06/08 19:59
skreau
Welke school hebt ge al in gedachten?
12/06/08 20:00
ThePatient
Pikoh waarschijnlijk =)
@whitenightmare: hoezo mode?
12/06/08 20:03
JUNGLE
Ik heb net vier jaar AVV achter de rug.
Het is een leuke richting naar mijn mening. Je komt buiten met een brede waaier aan kennis. Omdat het een vormingsrichting is heb je een goed pakket gehad qua algemene vakken. Daarboven heb je tekenvakken gehad , fotografie video en multimediakennis. De richting is naar mijn mening
niet simpeler dan aso. Aangezien er nog veel aandacht geschonken word aan je algemene opleiding. Met daarboven op ook nog eens veel opdrachten . Ik heb in de voorbije vier jaar vaak meer klasgenoten zien buizen dan slagen op het einde van het jaar. Maar dat kan ookwel aan de mentaliteit van de school liggen.
De richting is van school tot school wel steeds verschillend.
Bij mijn op de kunsthumaniora in antwerpen moet je niet komen voor de nieuwste technische snufjes te gebruiken en qua techniek perfect te worden. wij werken voor video met gewone simpele handycams.
Bij ons word er de nadruk gelegd op het concept en het creatieve. Uiteraard is techniek ook belangrijk. Alleen hebben we het materiaal er niet voor.
Het is een leuke richting als je er voor wilt werken en ook voor de AV . Dan vind ik het zeker een aanrader!
12/06/08 20:04
untiteld
edit :

wat hij zegt :' )
12/06/08 20:05
whiteNightmare
ja, mode.
die leren patronen maken enzo en hun GIP was een eigen ontwerp maken.
12/06/08 20:07
secondchances
idd :) op sint lucas gent is da gwn mode
12/06/08 20:14
sleepingxtragedy
kunt ge zomaar van aso naar tbk of avv overstappe??
12/06/08 20:15
whiteNightmare
waarom ni?