Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
begrafenis , wat schrijf je op het kaartje ? : 145 reacties (2/8) [Ernst]

begrafenis , wat schrijf je op het kaartje ?

09/08/08 11:01
whiteNightmare
Zoek eens een passend gedicht of een quote.
Innige deelneming is zo droog.
09/08/08 11:01
devilsday
idd @ lotss
09/08/08 11:12
DiZKoTrUt
"Laat droefheid en leegte niet de vreugdevolle herinneringen verdrijven. Hou vast het geluk dat je hebt gekend en gedeeld. Het gaat nooit verloren."

"Dat jouw dierbare herinneringen jou sterkte, steun en vrede mogen geven. Vandaag en iedere dag."
09/08/08 11:19
Fxckingcute
Ik weet het niet , ik denk dat je zoiets zelf moet bekijken wat je op schrijft..
Ik heb dat gedaan bij een vriendin die dood is , voor die ouders , die ik niet kende..
Ik heb ook vanalles opgeschreven , en dat kwam regelrecht uit m'n hart..
Dit is zoiets dat je niet aan andere moet vragen..
Je moet natuurlijk wel serieus blijven in dat kaartje , maar ik denk dat je dat wel weet .
09/08/08 11:21
Kzou ook nix droog of cliché schrijven.
Schrij gwn iets over hoe die persoon echt was, welke indruk die heeft nagelaten enzo, zonder de persoon helemaal op te hemelen.

Vorig jaar is een klasgenote van mij plots overleden, en zij had zo van die stopwoordjes. We hebben al die dingen toen ook verwerkt in ons tekstje en toen we het voorlazen op de begrafenis, zagen we iedereen zo instemmend knikken van, "ja, zo was ons Isabelle". En kdenk dat zoiets meer deugd doet dan gwn "innige deelneming" lezen :)
09/08/08 11:32
ik zou echt woedend worden van van die standaard kaartjes hoor, wat is dat voor een onzin, die "kaartjes schrijven, dat doe je niet"
09/08/08 11:34
metaalhoofdin
Geloof me, hij zegt dat hij liever niet heeft dat iedereen komt, maar in feite doet het u zoooooveel deugd als u vrienden er zijn!
Ik spreek uit ervaring ;)
Gewoon gaan!
09/08/08 11:38
bloompje
Ik denk aan jullie!

En dan je naam.
09/08/08 12:09
aan die kaartjes hebt ge echt niks, naar de begravenis komen geeft zoveel meer steun en die nadien af en toe vragen hoe het met hem gaat enz.
09/08/08 12:15
ASmileOfAnAngel
Ik zou niet te diplomatisch doen.
Allé, ik denk als je het in uw eigen woorden zegt dat hij het meer gaat appreciëren.
09/08/08 12:32
lenitj
Vorig jaar was de vader van onze klastitularis overleden en we hebben daar een kaartje voor geschreven en ze zei da het haar heel veel deugd had gedaan. Ik zou toch een kaartje schrijven hoor! Het is "leuk" om te weten dat er mensen met je meeleven. Laat gewoon weten dat je er bent voor die persoon!
En inderdaad, naar de begrafenis gaan, helpt echt zo veel eh (weet ik nog van de begrafenis van mijn opa)
09/08/08 12:38
FieldsOfAgony
Eerst gewoon schrijven wat je denkt dat hij zal appreciëren en waar hij steun zal aan hebben.
Afsluiten met deze zin: "Take pride in your pain, you're stronger than those who have none."


Vind ik nog altijd een sterke zin.

Over het naar de begrafenis gaan of niet:
Gaan. Je moet daarom nog niet helemaal vooraan zitten.
Ik stond achteraan in de kerk tijdens een begrafenis van een vriend's moeder en ik ging enkel tijdens de begroeting naar voor, dan weten ze het dat je er bent geweest en dat doet meer dan eender wat.
09/08/08 13:08
Proficiat met de erfenis, jochei!
09/08/08 13:30
Vans
mn vader is dit jaar ook gestorven en ik had ook kaartjes gekrege van vriende enal & daar stond ook op da ze er voor me waren enal .. da doet echt deugd zo'n dinge te lezen .. & over da gaan of niet .. da moet ge zelf kiezen , mij deed het goed vriende te zien...
09/08/08 14:05
Polti
Ik ben nooit goed geweest in bemoedigende woorden. Toen mijn beste vriend zijn opa stierf, was mijn reactie 'Balen, pintje pakken?'
09/08/08 14:19
deltaman
that's life buddy :p
09/08/08 14:30
darleen
zeg dat ge klaarstaat als hij u nodig heeft
09/08/08 14:39
davidof
Zoiets kunnen wij toch ni zeggen? Wij weten niet hoe jullie band is enzo.. Schrijf iets lief persoonlijk, da zal zeker gewaardeerd worden
09/08/08 14:58
Vans
deltaman

that's life buddy


misschien ist da .. ma als iemand da zei tege mij, die had een petat tegen zijn gezicht gekrege ..
zoiets zegt ge gewoon nie
09/08/08 15:02
RhythmAndBlues
en als dieje ontdekt da ge et nog nie eens zelf kon verzinne, gata hem et zeker als oprecht/gemeend beschouwen -___-"