04/12/08 05:55

Literatuur «    ( 1 / 1 )    »
de aardkinderen Tags :      

lauretjeuh

ik heb overlaatst een reeks van 5 boeken gelezen van Jean M. Auel.
het eerste heet de stam van de holenbeer
de tweede de mammoetjagers
de derde de vallei van de paarden
de vierde het dal der beloften
en het vijfde een vuurplaats in steen.

zijn er nog mensen die die boeken hebben gelezen? en wat vond je ervan?
22/08/08 00:27
Faith

Kan je mss wat vertellen waarover het gaat, voor de mensen die t niet hebben gelezen, maar mss wel willen?
22/08/08 00:28
lauretjeuh

het is een boek over een meisje dat in de prehistorie leeft. en op een dag raakt ze haar familie kwijt en wordt ze geadopteerd door neandertalers. achter een tijdje moet ze daar weg en haar eigen volk zoeken en zo maakt ze een hele tocht met tegenslagen en geluk. uiteindelijk vind ze toch iemand die ze gered heeft van een leeuw en zo maken ze samen een grote Tocht, ontmoeten een heleboel andere mensen,andere culturen,... het doel is dat ze naar de man (die zij gered heeft) zijn volk gaan.

dit is zowat in grote lijnen vertelt over wat het gaat. klinkt mss niet erg interessant maar de boeken zijn echt prachtig als je ze begint te lezen.
22/08/08 00:57
ForestryService

heb ze hier in de boekenkast staan, maar nog nooit een van gelezen
22/08/08 10:40
InnocentBystander

Ik heb ze allemaal in het engels gelezen, en ik vind het fantastische boeken. Er moet toch echt wel gigantisch veel tijd in kruipen om zo een gedetailleerd boek te schrijven (met alle beschrijvingen van planten, kruiden, technieken, etc.), en ook het verhaal vind ik geweldig.
22/08/08 11:02
FlyyChanell

Prachtige boeken!
22/08/08 11:31
MisterMouse

Ik heb ze ook allemaal in het Engels gelezen.
Het zijn echt goede boeken die je meermaals kan lezen.
Maar soms een beetje te veel beschrijving van de natuur, vooral in het groene boek.

22/08/08 14:56
megami

heel mooie boeken! zijn wel al redelijk oude boeken
inderdaad: ge krijgt gewoonweg kippevel van, alles is zo mooi beschreven in die boeken
22/08/08 16:14
toogoodtobetrue

van die holebeer moeste wij met school leze, ik snapte daar echt niks van.
Komt door die moeilijke name denk ask de juisten boek voorheb
22/08/08 17:38
Lucian

Super !!! ben nu juist ze aant "herlezen" een van de beste boeken dat ik heb gelezen. Het eerste verhaal is vrijwel monotoon hoewel Auel echt goed beschrijft hoe Ayla de tradities van de Stam doorbreekt. In het2e boek wisselt het verhaal zich af tussen de protagonist(Ayla) en haar tegenspeler (Jondalar en in mindere mate zijn broer Thonolan). Vooral hoe Jondalar en Ayla elkaar vinden ondanks de verschillende taal , cultuur , religie , ...
22/08/08 23:41
bokemetchoco

Ik ben bezig in de stam van de holebeer Ik ben daar al 4 maand ofzo in bezig. Ik vind t wel een goed boek, maar het is heel lang hetzelfde... De gewoonten en gebruiken van de stam, hoe ze aan voedsel gebruiken, hoe ze dingen maken, wat ze maken. Echt, da's nu al een tientallen bladzijden zo bezig
23/08/08 11:14
Lienekuhh

repost

Maar het zijn zeer goede boeken.
23/08/08 20:57
Sunanda

ik lees die eidere zomervakantie wel eens opnieuw^^ behalve deze vakantie ( shit nog n week da haalk ni)
ze zijn idd echt goed. er komt trouwens binnenkort n nieuw deel uit ( k dacht november zoiets)
kopen die handel!
25/08/08 16:52
PsychosomaticAddict

vond de eerste best oke, maar de tweede vond ik al minder.
het gaat net iets te traag voor mij, dus ben afgehaakt.
ben meer te vinden voor de periode tss 1500 en 1900.
zoals isabel allende's boeken of en dat is écht een aanrader voor iedereen die graag historische romans leest of gwn graag leest in het algemeen eigenlijk: lelieblank scharlakenrood. topper!
27/08/08 09:27
xjustxanotherxstarx

ik ga er een van dees aan beginnen... als'k ooit de tijd vind :' )
28/08/08 18:48
surione

Ik zit halverwege de 4de, heel mooie boeken, maar die bladzijde-lange beschrijvingen van de omgeving zijn soms ook wat saai.
Het is eigenlijk al maanden geleden dat ik er nog in gelezen heb...
De eerste heb ik wel nog niet gelezen.
11/10/08 15:57
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2 / 2
© 2001-2008 Noxa