Frengels1984
|
Hey,
Ik hoop dat dit geen repost is, heb toch niets gevonden ivm dit onderwerp dus.
Wat ik vooral opmerk de laatste tijd aan mensen is dat ze ontzettend ongeduldig kunnen doen. Om de minste dingen moeten ze kunnen klagen dat het te lang duurt etc.
Om een paar voorbeelden te geven:
Ik werk op de traiteur-afdeling van een hypermarkt. Meestal staan wij met z'n twee achter de toog om zowel onze dagelijkse taken evenals mensen te bedienen. Meestal doet één iemand de klanten en de andere de dagelijkse taken wanneer het rustig is om te bedienen, 1 à 2 klanten maximum in wachtrij. Op zo'n momenten alleen al merk ik dat mensen ongeduldig worden omdat ze misschien 2 minuutjes moeten wachten. Staan te draaien, u vies te bezien etc. Van tijd hoor je zelfs kritiek van "hier doen ze nooit goed voort" etc. Terwijl ze maar 2 minuten geduld moeten hebben. Natuurlijk op drukke momenten bedienen we met 2.
In de hypermarkt hanteren ze de regel 1 bedienen maximum 2 klanten in de wachtrij, zeker aan onze kassa's.
Een ander voorbeeld is als ik op de bus sta te wachten en er staan andere mensen aan de halte. Mensen die voortdurend op hun horloge staan te kijken en al tegen de chauffeur klagen of zelfs naar de lijn bellen als de bus maar een minuut of zo te laat is.
Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die weinig tijd hebben, maar die zijn meestal nog geduldiger dan diegenen die de hele dag tijd hebben.
Ik vraag me echt af waarom dat ongeduldig gedrag nodig is.
P.S.: Mijn ouders straften mij vroeger als ik ongeduldig deed, en ja dat had z'n effect wel.
|
25/08/08 12:48 |
Koeny
|
Mss werk je écht traag.
|
25/08/08 12:49 |
Frengels1984
|
Nee dat is het niet want we doen echt alles om klanten zo snel en zo goed mogelijk te bedienen.
edit: ik merk het ook als ik gewoon in m'n dagelijkse kleding onze afdeling passeer, dus ook bij andere collega's
|
25/08/08 12:51 |
ilseDeZwakke
|
haha ik ben zelf zo'n ongeduldige buswachter
maar dat is dan ook alles, ik ben eigenlijk redelijk geduldig als het aankomt op wachten in de winkel.
enkel die bus irriteert mij, en wel om de volgende reden: als ik op tijd aan de halte sta, komt de bus te laat. Durf ik ook maar 1minuut te laat komen aan de halte, is de bus al gepasseerd... IEDERE KEER he of als ik zelfs nipt op tijd aan de halte zou staan, is de bus dan weer te vroeg
|
25/08/08 12:53 |
Faith
|
Idd zoals gisteren op t nieuws, iemand was in elkaar geslaan omdat hij te traag de straat overstak!
|
25/08/08 12:54 |
KaasKroket
|
De klant verwacht wel dat je 'je dagelijkse taken' minder belangrijk vindt dan hen. Zij zijn tenslotte klant. Persoonlijk zou ik het ook wel vervelend vinden om iemand met zo'n beenhouwershoedje daar te zien borstelen terwijl ik wacht om bediend te worden. De klant gaat nu eenmaal altijd voor.
|
25/08/08 12:54 |
kreeftjeuh
|
Ik kan niet tegen ongeduldige mensen, ik word daar echt lastig van.
Oké tenzij ge écht weinig tijd hebt.. Maar de ongeduldigste mensen, zijn dikwijls de mensen met het meeste tijd.
|
25/08/08 12:56 |
Spranklefu
|
Bij men vakantiewerk is dat ook al. Die mensen die daar komen zijn zelfs op vakantie en klagen nog als ze even op hun eten moeten wachten...
En echt zo onbeschoft doen en klagen en zagen en bah. Je kan dat het best gewoon negeren en vriendelijk blijven lachen en een fijne dag verder wensen!
|
25/08/08 12:56 |
iPullTheTrigger
|
idem @ ilsedezwakke
ik moet wel toegeven dat ik tegenwoordig al veel meer geduld heb ten opzichte van vroeger.
Maar ik krijg het echt op mijn zenuwen als er een massa rij staat aan de kassa en ze het toch vertikken om een 2de te openen x_x
|
25/08/08 12:57 |
Frengels1984
|
Ja klanten gaan voor dat weet zelfs het kleinste kind maar zoals ik al eerder heb uitgelegd als er iemand als staat te bedienen en er komt één klant bij, is het dat systeem van de wachtrij. Trouwens die dagelijkse taken moeten ook gebeurd zijn want anders komen de klanten klagen dat de rekken niet aangevuld zijn etc. Vanaf 3 klanten komt er pas een tweede bedienen.
|
25/08/08 12:57 |
Frengels1984
|
als er een massa aan de kassa staat heb je het recht om een tweede kassa te laten openen
|
25/08/08 12:58 |
honeyxchocolate
|
Met alle respect voor die mensen, maar vooral gepensioneerden zijn ongeduldig.
Die hebben een ganse week tijd om naar de winkel te gaan. En wanneer gaan ze dan?
Juist ja, vrijdagavond of zaterdag, als alle mensen die in de week geen tijd hebben, ook naar de winkel gaan.
|
25/08/08 13:00 |
Micha
|
Ik werk in een ijsjeswinkel, en daar is de truc om niet te snel, maar ook niet te traag te werken . Als er rijen staan, zien mensen dat het goed is en dan komen ze ook :' ). Langleve die snodaaristische trucs!
|
25/08/08 13:00 |
Koeny
|
Je leeft een keer, je moet geen tijd verdoen.
|
25/08/08 13:01 |
Frengels1984
|
wil niet zeggen dat je je ongeduldig moet gaan gedragen tov andere mensen. Je geeft die mensen ook een ontzettend slecht gevoel daardoor.
|
25/08/08 13:03 |
elientjn
|
Onlangs ging mijn papa met zijn mama (mijn grootmoeder dus) naar de winkel. Toen ze buitenkwamen zei ze "hoh, we zijn wel veel tijd kwijt". En mijn papa lachte er zo mee "en ze is gepensioneerd, ge kunt geen tijd kwijt zijn dan".
Het is eigen aan mensen die tijd over hebben om te vitten op de tijd geloof ik.
|
25/08/08 13:05 |
Koeny
|
Doe dan hetzelfde, wat kan dat mensen schelen dat een onbekende zich 'slecht voelt'.
|
25/08/08 13:07 |
Frengels1984
|
als personeel moet je wel altijd vriendelijk blijven tegen je klanten hé
|
25/08/08 13:08 |
Juno
|
Ik word wel ongeduldig als ik aan een kassa zie dat die persoon alles 4 keer annuleert om opnieuw te beginnen omdat hij/zij het gewoon ni kan. Anders vind ik wachten niet zo erg, behalve als de bus te laat is haha.
Zelf heb ik derjuist op't werk ook een ongeduldige gehad. Die kwam broodjes leveren en nog niet iedereen had het geld aan de balie gelegd. Em moest 4 minuten wachten, kheb hem 7 keer horen zuchten.
|
25/08/08 13:10 |
|