Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
emo’s, punkers, metals en skaters : 38 reacties (1/2) [School]

emo’s, punkers, metals en skaters

28/10/08 13:49
disorder
Dag beste noxanen (en noxanetten)

Voor onze GIP moeten ik en Evy enkele subculturen bespreken. We hebben gekozen voor emo, punk, metal en skate.

Voor deze subculturen moeten we hun waarden en normen bespreken. we hebben al gezocht op internet, maar veel informatie vinden we hier niet over. Ook boeken over dit onderwerp leverden niet veel op

dus dachten we eraan om jullie lastig te vallen met deze vraag.

Tot welke subcultuur behoren jullie en wat vinden jullie belangrijk?

( vb: de meeste punkers zijn tegen dierenmishandeling, en multinationals)
28/10/08 13:52
Ritual
ik hoor bij de subcultuur: ik blijf mezelf

en mss helpt wikipedia wel een beetje :) ?

emo
metal
punk
28/10/08 13:56
MenPreferBlondes
bwa komaan, onmogelijk dat ge daar weinig tot niets over vindt op internet. Ge vindt ALLES op het internet.

Enfin, over punk en metal zult ge voldoende moeten vinden,
28/10/08 13:58
AbortedByChainsaws
screw subcultures
stick to yourself
28/10/08 14:00
ikbensander
ge hebt gewoon nie goed gezocht
28/10/08 14:03
Kheb daar 2 jaar geleden een pwp presentatie over gemaakt:p
28/10/08 14:03
disorder
We hebben echt wel gezocht. We hebben alles gevonden behalve waarden en normen. En dit is voor elke persoon anders, daarom hebben we persoonlijke meningen nodig
28/10/08 14:05
Shadowpenguin
subculturen zijn voor watjes
waarom doe je niet over de 'alternatieven'? die zijn naar mijn mening het recenste en nog het meest irritante -,-
28/10/08 14:05
skaters: Dogtown and Z-boys
28/10/08 14:06
disorder
@shadowpenguin: wij konden zelf niet kiezen over welk onderwerp we deden, we kregen een lijst en daar moest je één uit kiezen. Voor ons leken de subculturen het interessantste.
28/10/08 14:24
Ollie169
njah, wanneer hoor je tot een subcultuur?? ik zou et nie weten!
28/10/08 14:24
missstery
heb bij skaters, punks en metal gezete en ben er tusse blijve hange : mer da ligt
eigelijk allemaal ineen , als ge da uitbreid loopt da alle 4 ineen denk ik ,
al zen de punkers wel iets extreemer in waarde en normen dan de skaters
28/10/08 14:45
LokomotivMoskou
Ik lig tussen de punk en de skate. Ik kan nie skaten maar ben verzot van de skatepunk muziek. (Ik bedoel hier geen ska) Wat ik belangrijk vind zijn shorts en witte sportkouskes B) .
28/10/08 14:55
Vraag het aan mensen in uw school die tot deze subculturen behoren?
28/10/08 15:06
Uhm, wil niet moeilijk doen hoor, maar:
1. Ondertussen zou ge toch wel al grotendeels hun waarden en normen moeten kennen
2. Skate zou ik niet als een subcultuur durven beschouwen
28/10/08 15:40
onelookcouldkill
ik heb vorig jaar een presentatie moeten maken tijdens cultuurwetenschappen over punkers - misschien helpt dat een beetje als ik het doorstuur ofzo? :]
edit: oeioei - had niet alles gelezen:d!
ik hoor bij de subcultuur : mezelf ? :d
28/10/08 16:06
DaysOfRegret
emo waarden

punk: Punkers zijn geobsedeerd door het anarchisme vanwege het regelloze, regeringloze en niet-autoritaire systeem. (das eigenlijk het idee erachters, dus waardes en normen moet ge hier maar uit afeiden)

damn, als ik nie zo tam was haddek die andere 2 ook nog gedaan ma, hm, jammer!
gewn zoeke op wikipedia, bij externe links staan er meestal wel handige sites.
kwestie van zoeken ;)
28/10/08 16:14
Voor deze subculturen moeten we hun waarden en normen bespreken. we hebben al gezocht op internet, maar veel informatie vinden we hier niet over

say wut? :p
28/10/08 17:04
Stroek
@ luciferinfestus: Skate zou ik niet als een subcultuur durven beschouwen

Oh jawel hoor
28/10/08 17:18
UndercoverAdoration
+ voor een gip zou ik wikipedia niet gebruiken. Dat is voor mijn eindwerk allesinds al een regel, gebruik GEEN wikipedia maar betrouwbare sites. Het is maar een raad die ik u geef, bij ons kost dat dus punten...

voor de rest, internet staat er vol van.
vb www.punx.com (voor punk, ik zou vooral het forum nemen, daar kunt ge nog zelf vragen stellen en ze zullen met plezier antwoorden)