14/03/10 16:06     Online: 467   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Welkom bezoeker

Wat is Noxa ?

Noxa is een alternatieve profielcommunity met duizenden jongeren uit je omgeving. Het is ideaal om nieuwe mensen te leren kennen, om je sociale contacten uit te breiden, om te discussieëren op een forum, om fotos te posten, om de eeuwige verveling tegen te gaan of om fuiven en optredens te vinden.

Noxa is één van de weinige profielsites met absoluut geen storende irritante reclame, en met een actieve controle om alles aangenaam te houden.

Als je je nu registreert , kan je ook zelf je profiel beheren en deelnemen op het forum of de fotoalbums, of berichten posten bij anderen. Je kan er ook op zoek gaan naar mensen van je school of andere vrienden die je al zou kennen.

Dagelijkse onzin «    ( 1 / 7 )    »
bijkomen vs afvallen

paljaske

tegenwoordig draait alles om afvallen blijkbaar. light producten overspoelen de winkels, het is bijna moeilijk om een gewoon product te vinden.
veel tv programma's ivm gewicht gaan over afvallen. ik zag er maar 1 tot hier toe dat draait om bijkomen.

mensen gaan hier zeker op reageren, eet meer. wel als het zo simpel was dan zeg ik tegen fat ppl, eat less!

wat vinden jullie van al dat afvallen zoveel in de media/winkels/etc komt?
wrm wordt er meer belang gehecht aan te dikke mensen, dan aan te dunne mensen? nogtans hebben ze het zelfde probleem...hun eet/leefpatroon.
word het ideaalbeeld hier door bepaald?welk effect heeft het op de jeugd...?

wat vinden jullie van mensen die te dik of te mager zijn?

heb je tips om op een gezonde manier bij te komen? shoot!

swat genoeg vragen, ik zou hier een uur kunnen doorzeveren.

een zeer grote frustatie van mij, dus be aware what u respond! ill hunt you down!
(ivm schrijffouten, kom dat op mijn profiel zeggen, besmeur er geen topic mee...)
13/05/09 10:49
miesje

te dun of te dik heeft volgens mij niet altijd te maken met eet-en leefpatroon, maar kan ook een gevolg zijn van 'ziektes' (dat even terzijde)

Tips om op een gezonde manier bij te komen heb ik ook niet direct. Mijn vriend is er zelf ook nog naar op zoek
Meer eten, of vettig eten of wathever is in elk geval absoluut geen oplossing.

Verder, wat vind ik ervan? Het is en blijft gewoon een verkeerd beeld dat meegegeven wordt door boekjes en televisie, en ik denk niet dat daar snel iets aan zal veranderen.
13/05/09 10:55
ravx

Wtf die tag 'HeteSeks'?
13/05/09 10:57
utopiax

Haha, nu weten we ook hoe gij hier geraakt zijt
13/05/09 11:02
Heidra

lol :' ) ik schaam me zelfs bijna om mijn bord uit te eten op school!
Al die magere stekskes zitten daar rond mij een microgram uit hun bord te eten terwijl ik - de niet zo slanke - lekker gezellig mijn bord uiteet.

en waarom het nu bepaald dit moment is dat we overspoeld worden met afslankingsbrol? Omdat de communies eraan komen en iedereen deze zomer ultrasexy wil zijn in bikini.

Tips om eventueel af te vallen?
Combi van gezond eten en beweging. Cliché, maar het werkt.
Iemand die ik ken is vegetarisch beginnen eten en verloor al zot veel kilo's.

Ikzelf tel niet zozeer calorieën, maar ik kijk wel naar hoeveel vet en welke vetten er zitten in bepaalde producten.
en beweging, daar heb ik momenteel niet zoveel tijd voor..

Ik wil geen strijkplank zijn zoals vroeger, maar enkele kilo's mogen er wel af.
Strijkplanken vind ik zot lelijk en nogal onvolwassen.
13/05/09 11:09
muHKa

Goh, ik denk wel dat bepaalde mensen die moeten afvallen wel doorzetten door die verwachtingen. Wat uiteindelijk zeer goed is voor hun gezondheid.
Er zijn wel mensen die mollig of dat net iets te mager zijn maar zeker niet ongezond zijn.

Eigenlijk heb ik juist de indruk dat het meer 'acceptabel' is om mollig te zijn dezer dagen dan dat het lijkt alsof je te weinig eet.

En mijn reactie op dikke of magere mensen is gewoon : denk aan uw gezondheid.
En neen dan bedoelk niet mollig of slank ma echt vette mensen en skeletten.

Tips? Ik denk dat gezonde dikmakers bananen, druiven , noten, etc ...zijn.
13/05/09 11:23
THEYCALLMETRAGEDY

Tja 'ideaalbeelden'
Wist je trouwens dat de media niet echt dat beeld creeëren? De media portretteert enkel wat de bevolking doet, denkt, ... Dus als wij dit willen veranderen, moeten we ons enkel laten horen.
En ja, dat gebeurt al ze, zie maar naar die commotie omtrent Jessica Simpson. In Amerika lachtten ze ermee (tja Amerikanen ..), maar daar kwam al snel reactie op van het gewone volk én celebrities ! Stiekem moet ik daar wel om lachen ze, al die celebs die zeggen 'Ja, ik wil eens gewoon eten!', die Jessica à volonté steunen, maar het toch zelf niet doen. Het is zoiets van 'Ja, zij is prachtig zo mollig, maar tis nix voor mij ze.'

Eigenlijk leggen we onszelf het ideaalbeeld op, want je MAG dik zijn hoor, kleine tetten hebben of weet ik veel wat, ik heb hier in mijn omgeving niemand horen lachen met mij of vrienden of kenissen, onbekenden, ... Molligere mensen graken ook aan een lief, jobs, .. Mensen met dikke neuzen, kleine tetten, doorgaans hebben ze geen problemen daarmee. Dus, waar ligt het probleem? Onszelf eh (Ok, ik wéét wel dat jullie allemaal denken dat het aan de media ligt, maar geeft ze een break, tligt ni altijd aan hun ze, al zijn het wel fucking gluiperds)
Als de norm mollig, dik, .. zou zijn, zou zeker 50 % van de bevolking nog streven om slank te worden/zijn omdat het gewoon 'mooier' is.
Kheb mijn mama overlaatst horen zeggen dat er meer en meer begrip komt voor de volslanke vrouwen, dat het wordt geaccepteerd, dat mensen dikker worden. Tja, daar zit ook een keerzijde aan, veel mensen worden dikker, maar ook héél véél mensen worden slanker en slanker. Anorexia vormt bijna de norm, vind ik. We zitten momenteel met twee extremen: graatmager ofwel heel dik. (Ja, er zijn ook héél véél gewone mensen ) Maar op den tv zien we enkel die twee. Vb: Big Medicine, Superskinny vs Supersize, ... Er wordt aan beide kanten veel belang gehecht.

--

Tja, wat vind ik van mensen die te dik zijn of te mager. Niet veel, we leven in een maatschappij die enerzijds superveel junkfood bied en anderzijds gezonde voedingsmiddelen prijst. Sommigen onder ons worden opgevoed op een vrij ongezonde manier (mijn neefje snoept constant, chips, snoep, ...) en die gewoonte om ongezond te eten blijft gewoon zo (tenzij we het beseffen en/of we iets aan doen) Als ge 'chance' hebt, zoals mn broer, hebt ge een supersnel metabolisme of een overactieve schildklier ofzo, waardoor ge slank blijft (al denk ik dat het niet al te gezond is voor zn hart, cholesterol, ...) We zijn vaak hoe we zijn, omdat we zo zijn opgevoed en onze gewoontes niet hebben veranderd. Als we onszelf willen veranderen, moeten we dus onze gewoontes veranderen eh.

--

Als je een klein beetje wil afvallen, moet je gewoon kleine dingen veranderen (minder snoepen, meer water drinken, af en toe gaan joggen, lightproducten)
Als je wat meer wil afvallen en zo blijven moet je je levensstijl veranderen. In plaats van mayo, ketchup ofzo, geen frisdrank maar water, sporten (en blijven sporten, het is echt zo erg nog ni ^^), meer fruit, tja gewoon slim kiezen in de supermarkt

Bijkomen, tja dat weet ik niet ^^ Ge hebt de ongezonde manieren zoals superveel junkfood eten enzo, maar da zouk niemand aanraden ^^ Hartattack à volonté ^^
Geleidelijk aan meer eten en duurzame voedingsmiddelen kiezen (Ff op internet checken welke voeding het meest voedzaam enzo is) als ge te tam zijd en geld teveel hebt, kunde ook altij naar ne voedingsdeskundige :" )

Edit: whaaa ik heb echt veel te veel gezegd :" )
13/05/09 11:33
SheikYerbouti

Ik denk dat vooral mannen proberen bij te komen, of op z'n minst breder willen worden. I do.

Veel proteïnerijke voeding eten, vlees, vis, eieren, enz enz. En spieren kweken dan maar.

Interessant is ook om te experimenteren met uw metabolisme. 6 kleine maaltijden verspreid over de dag versnellen de stofwisseling, terwijl 3 grote per dag ze waarschijnlijk vertragen. 2 degelijke maaltijden per dag vertraagt je stofwisseling logischerwijze nog meer, dus wie denkt af te vallen door het ontbijt over te slagen komt vaak bedrogen uit.

Als man die wel wat breder wilt zijn kun je dus best wat regelmaat in uw voedselconsumptie aanbrengen. Niet heel de dag door eten, maar op vaste tijdstippen. En let erop dat je dingen eet die het lichaam kan gebruiken. Da's alles.
13/05/09 11:36
Fernando

Eigenlijk heb ik juist de indruk dat het meer 'acceptabel' is om mollig te zijn dezer dagen dan dat het lijkt alsof je te weinig eet.
Ik denk dat beide, te dun en te dik, met een scheef ook worden bekeken. (ik heb het dan niet over maatjes tot 42 als ik bedoel met te dik he, overgewicht bedoel ik). En ik denk ook dat ze tegenover te dunne mensen zo staan van 'dat die nogal wilskracht heeft om er zo dun uit te zien', ookal is dat mss niet persé zo, terwijl ze over dikke mensen denken dat die helemaal géén wilskracht hebben.
Tips om bij te komen of af te vallen haalt ge het best bij een diëtist(e), en niet van het internet, maar mijn buurvrouw zei me altijd dat ze veel noten en zo moest eten om bij te komen, van haar diëtistse. Dus het is misschien een tip? En misschien kunt ge ook wat krachtoefeningen doen, zodat ge er dan tenminste al wat steviger uit ziet, omdat uw spieren dan dikker worden?
Wat ik vind van mensen die te dik of te dun zijn: Ik vind dat vooral jammer, als dat iets is waar ze bewust voor 'gekozen' hebben (als dat niet is door een ziekte of iets wat niet goed werkt); mijn nichtje is 12 en weegt tegen de 100 kilo, omdat ze de hele dag door eet. Haar mama zegt ook niet dat dat niet mag, houdt haar niet tegen en koopt evenzeer nog veel snoep en dergelijke. Ze mogen ook met hun twee heel goedkoop gaan sporten, maar die kans nemen ze niet, en dat vind ik echt jammer, omdat ze op die manier niet langer gaat leven wrs, dan haar 40e.
En ik kan ookn og een uur door gaan, maar kom :' )
13/05/09 11:36
Industrogression

Ik geef je gelijk wanneer je zegt dat de media de mensen proberen te brainwashen met hun allernieuwste goedjes die u helpen om af te slanken. Eerlijk gezegd, als je wilt afvallen moet je het volledig zelf doen en gaan die voze pillen u nie helpen. Neem nu die vetverbranders: ja letterlijk maakt het al uw vet tot een smerig lopende vloeistof en spuit het gwn uw aars uit. Vergeet de tijden van een dikke, goedgedraaide kaka maar want alles komt er als water uit.

Ik ken zo iemand die ook opeens drastisch wou afvallen. Zijn oplossing: laxeerpillen slikken een hele dag door en 's avonds voor de tv 0.5kg fondant pure chocolat eten om alles terug op te stoppen. Gezond? Ik dacht het niet maar hij is er wel 30kg mee verloren ja. Dan nog liever rond en gezond dan uw ingewanden om zeep helpen.

Anderszijds versta ik wel waarom er in de media zoveel over gesproken wordt, een voorbeeldje: zeker de helft (of meer, geen idee) van de Amerikanen lijden aan obesitas (foute woordkeuze want als het echt een leed is, doe je er zelf iets aan).
Om te verduidelijken: naar 't schijnt hebben de vliegtuigmaatschappijen hogere kosten aan brandstof omdat ze meer gewicht moeten dragen (de dikkere amerikaan van nu ten opzichte van enkele jaren terug). Zoals die vrouw dat daar die vliegtuigmaatschappij aanklaagde omdat ze twee zitjes voor haar hadden voorzien omdat ze te rond was. Het kàn gewoon niet anders! Maak er geen drama van, en als ge het echt zo erg zou vinden (die vrouw) doe er dan gewoon iets aan.

13/05/09 12:10
vloppi

Mijn ma zegt altijd : hoe meer ge met dieeten bezigzijt, hoe dikker ge wordt.
13/05/09 12:13
THEYCALLMETRAGEDY

Tijdens niet, achteraf wel
Joggen doet wonderen ^^
13/05/09 12:14
DinosaurKiller

Meer beweging doet wonderen,
spijtig genoeg weten de mensen dat niet en denken ze dat ze in orde zijn en dat als ze de ganse dag van die lightcrap eten, dat het dan ok is om heel de dag op hun gat te zitten.
13/05/09 12:15
LadyOfFlowers

Dat valt mij ook op, maar deels omdat ik zelf op mijn eetpatroon let. Ik probeer al mijn hele leven die extra kilo er af te krijgen... Maar tevergeefs.

Maar ik eet niet per se die light dingen enz, ik eet gewoon veel groenten en fruit, en beweeg veel. Maar ik heb het probleem dat ik 's avonds werk, dus als ik om half 10 ofzo van mijn werk kom, heb ik honger en eet ik nog een warme maaltijd of een boterham ofzo maar da ligt dan ook op mijn maag natuurlijk.

Ik heb wel al enkele goeie tips op het internet gevonden hoor. Mijn ma is ooit naar een diëtiste geweest en moest een speciaal dieet volgen bestaande uit papkes (maar echt vies) ik heb dat ook is geprobeerd en na 2dagen was ik enorm ziek... En dat soorten dieët is echt ni goe, ge verliest ineens 5kilo, ge stopt ermee en dan zijn ze terug.

Maar vermageren is nu eenmaal een hedendaags ding door al die (verkeerde?) modebeelden enz. Je zet de tv aan en daarop zie je magere mensen die vanalles en nog wat promoten. Zelfs in series vind je niet veel 'dikkere' actrices.
Als je door een tijdschrift bladert is het ook zo... Mensen zien blijkbaar toch nog altijd liever magere mensen dan mensen met vlees en rondingen...
En zeker nu de zomer eraan komt, iedereen wil met zijn lichaam pronken op het strand, aan het zwembad enz...

13/05/09 12:15
LetMeGoOnMyOwn

ja, anorexia, boulemie, dik of obesitas hebben, je blijft een mens.
Dus die mensen die er onnozel over beginnen doen, beseffen niet dat ze triestig zijn. (en dat zijn er een pak )
13/05/09 12:47
whiteNightmare

Mijn mama heeft hetzelfde probleem.
Ze is 48, zo'n 1m76 en ze weegt iets van een 58kg.
En dat arme mens kan amper een pot volle yoghurt vinden in de supermarkt.
En ik zit hier ondertussen, bijna 18, 1m77 of 78, *tuuut* kg met een knorrende maag want ik vind dat ik weer teveel ben bijgekomen.
Het leven is niet eerlijk.
Maak zelf uw eten.
Bak koekjes, maak zelf ijs, snij frieten,...
13/05/09 13:02
PepeJeansss

ag kdenk da het gewoon zo hard in de media komt omda meer en meer kinderen met een overgewicht te kampen hebben. Nuja ik stoor mij er ni aan
13/05/09 13:17
Leprosy

vooral op vitaya, niet normaal hoeveel programma's daar op komen. :' )
nuja, het is bijna zomer => tight body!
ikzelf vind ultradunne mensen niet mooi,
gisteren zag ik in dat ene programma - naam even kwijt - waar ultra dik vs ultra dun hun eetgewoontes werden gewisseld, dus dik eet de dunne zijn voedsel en omgekeerd. Maar dus, daar vroeger ze dat één model in dat zo superdun is en van frankrijk, ze zei dat ze pijn heeft als ze zit omdat haar staartbeentje zo uitsteekt, ze broos haar heeft, droge huid ... 'k denk dat je met te mager zijn meer schade oploopt dan met te dik zijn.
ikzelf ben wat aan de mollige kant aan't gaan maar voorlopig voel'k me nog goed in't velleke.

13/05/09 13:23
ImNothingToYou

hoe magerder hoe beter, das mijn duidelijk antwoord
13/05/09 13:24
Fernando

vandaar uw nick..
13/05/09 13:31
«    ( 1 / 7 )    »

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring