|
| |
| Macbook geheugen uitbreiden |
Gobbledigook
|
Aloha,
ik ben van plan om mijn macbookgeheugen uit te breiden.
Ik ken daar echt heeeeelemaal niks van, maar ik had het daar eens met een vriend over omdat ik vond dat dat zo duur was als ge dat bij Apple kocht en daar liet doen en toen zei hij dat ge beter geheugen van Kingston of iets anders koopt en het dan zelf doet..
Nu wil ik dat dus doen, maar ik heb echt geeeeeeen idee waar ik op moet letten!
Ik heb nu 1GB geheugen en wil naar 4 gaan, dus als ik het goed begrepen heb moet ik dan 2 geheugenkaarten van 2GB gaan kopen?
Kan iemand me zeggen waar ik op moet letten? Of eventueel een link geven naar een site waar ik er kan kopen (en dan ook zeggen welke ik moet kopen want ik weet van niks )
Ik wil echt zo goedkoop mogelijk, ma ook niet dat het prul is ofzo
alvast bedankt!
|
04/07/09 00:43
|
greyhoundgames
|
zelfde kloksnelheid van uw ram, zelfde type (ddr1, ddr2), moet laptop ram geheugen zijn.
|
04/07/09 00:51
|
Gobbledigook
|
wat betekent: niet-gebufferd?
(zoals hier ergens te lezen is)
|
04/07/09 00:59
|
ikbensander
|
kzou da bij de macstore zelf gaan halen... ik heb ervaring met andere geheugen uitbreidingen... die hebben nogal de neiging te crashen als ze niet speciaal voor mac zijn gemaakt... jammer maar helaas... tzal een dure worde
|
04/07/09 02:15
|
ikbensander
|
en wie heeft er in hemelsnaam 4 gb nodig? welke onmogelijke programmas draait gij? ik werk momenteel met een mac, 2 gb gebeugen, draai illustrator en photoshop tegelijk aan volledige qualiteit (soms maya erbij) zonder last... mss eerst beter informeren voor ge onnodige aankooop doet?
|
04/07/09 02:16
|
Gobbledigook
|
't is gewoon dat 4gb uiteindelijk nie veel duurder uitkomt dan 2, maar 2 is inderdaad mss wel genoeg
maar dat doet er nu niet toe, da's niet de vraag
|
04/07/09 02:32
|
deSpaanseRente
|
Ik heb 3 gb ram in mijn macbook pro, en als ik kon dan had ik er 4 gig ram insteken. Meer Ram is altijd beter (en het verschil is duidelijk te merken in de programma's die ik gebruik; al is dat voornamelijk muziek/geluidsbewerkingsprogramma's, al kan ik me moeilijk inbeelden dat dit anders zou zijn voor andere programma's)
feit is, dat je dat absoluut niet persé bij mac zelf moet doen, het is enorm veel duurder (de prijs niet waard), en als je een beetje research doet kan je véél goedkoper het ram uitbreiden. (ik zou zelfs durven zeggen dat de prijs die je betaalt om het in een Apple-winkel te laten doen redelijke afzetterij is)
anyway, stel je vraag hier nog eens, daar zullen ze je veel beter op weg kunnen helpen dan hier om op zoek te gaan naar het geschikte ram, en waar je dat het beste kan bestellen.
|
04/07/09 03:06
|
sekk
|
Er moet toch altijd iemand op wijzen dat mac evil is he. Want mac haten is cool. Nu hoor je bij de coole jongens, Matva. Proficiat.
Soit, ik wil u gerust met uw macbook helpen, dorien.
|
04/07/09 08:40
|
Ludo69
|
@ sekk: Want mac haten is cool.
echt? Ik dacht altijd dat het cool was om net zo veel mogelijk van apple te hebben... Jongeren hebben er blijkbaar geen probleem mee om veel te veel geld betalen voor een ipod of een macbook, terwijl je een zelfde laptop of mp3 speler van de zelfde kwaliteit en prestaties voor veel minder geld kan kopen
|
04/07/09 09:37
|
whynot2000
|
laptops uitbreiden is sowieso al ne pain in the ass.
apple upgraden ook.
neem die twee samen en ge hebt nen dubbele pain in the ass.
OSX is zo snel en foutloos omdat het juist zo weinig mogelijk (goede) hardware ondersteunt.
ga er dus mee naar een echte macshop, en ben gewillig je zakken leeg te halen.
ook, 1gig is genoeg, 2gig is alles wat jij ooit nodig zult hebben als fotografe (photoshop), 4gig tijfel ik aan of je dat ooit maar in de buurt van ten volle kunt benutten.
|
04/07/09 09:56
|
Ludo69
|
4gig tijfel ik aan of je dat ooit maar in de buurt van ten volle kunt benutten
Inderdaad, 2GB is genoeg voor photoshop en aanverwanten. Ik zelf werk op mijn laptop met heel zware programma's en ik heb nog bijna nooit mijn volledige 3GB moeten gebruiken.
4GB is compleet nutteloos in de meeste gevallen
|
04/07/09 10:01
|
ikbensander
|
ach, mac haten cool... whatever... ik heb ook een mac, en haat dat ding gewoon omdat alle computers kwaadaardig zijn imo... pc zuigt al even hard als mac... binnekort ga ik een pc kopen wss, want ik ben mijn mac kotsbeu (daar draait nx op, wordt te warm...)
het enige echte voordeel dat mac heeft is dat die niet zo schijtlelijk zijn als pc's - zowel hardware als software
want voor één of andere rede moeten pc's er altijd lelijk uitzien, net zoals windows zelf(vista & xp is precies een snoepwinkel)
|
04/07/09 11:14
|
Rom
|
En we zijn weer vertrokken met de Mac-bashing. Hoera.
|
04/07/09 11:55
|
Mutschachu
|
En het grappigste om te lezen vind ik altijd wanneer zij die er veel van denken te weten eens komen posten...
@ikbensander: zou da bij de macstore zelf gaan halen... ik heb ervaring met andere geheugen uitbreidingen... die hebben nogal de neiging te crashen als ze niet speciaal voor mac zijn gemaakt... jammer maar helaas... tzal een dure worde
Da's wel een goeie. Ge kunt zeker een vast voor een appel en ei ergens een beetje RAM bestellen, RAM dat overigens niet zal crashen aangezien ge hetzelfde kunt kopen dan wat Apple zelf gebruikt tegen betere prijzen.
En echt waar ROFL @ die hebben nogal de neiging te crashen als ze niet speciaal voor mac zijn gemaakt
Er is geen enkel RAM speciaal voor de Mac gemaakt. Nope, zelfs niet dat wat Apple er standaard inpleurt.
|
04/07/09 12:10
|
Mutschachu
|
@Ludo69 echt? Ik dacht altijd dat het cool was om net zo veel mogelijk van apple te hebben... Jongeren hebben er blijkbaar geen probleem mee om veel te veel geld betalen voor een ipod of een macbook, terwijl je een zelfde laptop of mp3 speler van de zelfde kwaliteit en prestaties voor veel minder geld kan kopen
Oh, wacht even, hoe zou het komen dat je meer betaald voor een Mac? Oh ja, omdat het bijvoorbeeld vele betere kwaliteit is? Apple heeft er nooit voor gekozen crap aan te bieden, en dat is tevens 1 van de redenen waarom Apple nog steeds niet op de Netbook-markt zit. Netbooks zijn de grootste crap beschikbaar. Dat zijn geen pc's met hun baby-software, baby-keyboard, baby-display, etc.
Als ge op een windows pc 5 minuten bezig zijt hebt ge al 30 venstertjes van updates etc moeten wegklikken. En niet te vergeten de stevige virusscans hé. Jullie zijn een gewild publiek hoor. Iedereen maakt virussen speciaal voor jullie.
Mensen(pc-mannen) zitten altijd Mac's te bashen, maar bedenken nooit waarom precies er meer pc's in de omloop zijn dan Mac's...
Microsoft heeft in haar beginjaren enorm succesvol aan marketing gedaan. Lees deze zin nog eens. Marketing. Marketing. Niks van kwaliteit dus. Gewoon geld willen verdienen. Daarom dat de meeste mensen bang aan hun pc'tje vastzitten, want ah ja, bijna iedereen heeft een pc. Maar waarom bijna iedereen een pc heeft, weten we niet.
|
04/07/09 12:16
|
antennastoheaven
|
Mannekes lief ipv niet te antwoorden als het niet on topic is, als ge gene mac wilt, koopt er dan gene en zwijgt.
Het geheugen van ne macbook uitbreiden is echt niet moeilijk gelukkig. Batterij eruit, vijskes losdraaien, oud geheugen eruit, nieuw erin, vijskes terug erin draaien, batterij erin en tis klaar.
Ge moet is zien bij 'systeem profiel' wat geheugen ge hebt maar kdenk dat ge ne witte macbook hebt zoals mij, en dan moet ge DDR2 geheugen kopen. foto: http://i42.tinypic.com/15ev97d.png
Ik zou als ge ni zeker zijt dat gewoon vragen in de winkel en zegt dat het voor ne laptop is .
|
04/07/09 12:27
|
Mutschachu
|
RAM moet ge gewoon online bestellen...
|
04/07/09 12:28
|
antennastoheaven
|
Waarom moet da? Toch liever 5 euro meer betalen en zeker weten dat het het juiste is?
|
04/07/09 12:31
|
| | |