Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Avondspel. (opgelost) (Gezocht)

Avondspel. (opgelost)

08/07/09 01:33
Dit jaar zitten ik en mijn vriendin in de hoogste groep bij de chiro,
en de leiding heeft ons als opdracht gegeven voor een avondspel te maken.
Nu, dit is onze eerste activiteit die wij voorbereiden.
En omdat wij nog vrij jong zijn en nogal ideeënloos,
vraag ik of jullie misschien geen leuke ideeën hebben,
al is het maar een zin,
zodat wij deze nog verder kunnen uitwerken.
14-16 jarigen

Alvast bedankt.
08/07/09 01:39
Ripguts
ga nr ulder chiro , da ligt daar normaal vol met van die boekskes met spellekes
08/07/09 01:41
@ Ripguts
aangezien wij zelf creatief uit de hoek moeten komen..
08/07/09 01:56
DinosaurKiller
dingen met verdunde verf, waterpistolen en witte t-shirts slaan altijd wel aan
08/07/09 01:58
SpeciaalGeval
aangezien wij zelf creatief uit de hoek moeten komen.. :|
& google?
08/07/09 02:03
@ speciaalgeval
indruk maken op de leiding ;)
+ altijd hetzelfde

@ dinosaurkiller
geen slecht idee
08/07/09 02:05
wij deden 100 hete vragen vorig jaar als avondspel :)
08/07/09 10:22
NewDawnFades
wel tof nachtspel me weinig materiaal is gewoon, sluit twee groepen op in elk een kamer. De 2 spelleiders zijn bewakers, als de bewaker weg is moeten de groepen uit hun kamer proberen raken (mogen wel niet of maar klein stuk van de gang gebruiken) en buiten gaan wapens zoeken in het donker tot ze het alarm horen, wanneer ze nog 5 seconden de tijd krijgen terug in hun kamer te komen voor de bewaker binnenkomt( wie niet optijd binnen is wordt een ronde uitgesloten en kan enkel vroeger worden bevrijd door iemand anders van de groep die hem komt tikken). Wie op het eind van het spel het meest wapens heeft wint. Wel mogen de twee bewakers tussendoor alle wapens komen zoeken in de kamers en fouilleren, en deze in beslag nemen.

sorry voor mijn lange en wss onduidelijke uitleg maar het is voor iedereen vroeg
08/07/09 10:40
check de chirosite en maak er een variatie op
08/07/09 11:12
Tigerprinted
ook wel makkelijk van die leiding e..
08/07/09 11:23
zwartzout
wij hadden een avondspel met een grote driepikkel waar ballonekes aan een sjortouw gevuld met water aanhingen.
dus stel u voor:
in het midden van het terrein een driepikkel met allemaal ballonekes over ('t is onduidelijk welk touwke nog bij welk balloneke hoort)

dan wordt uw groep opgedeeld in verschillende teams (telkens teams van 5 of 6 ofzo naargelang de grootte van de groep)
zij vertrekken telkens van de ene kant van het terrein
dus
elk team heeft zijn plaatsje aan de ene kant, waar een leider zit met lucifers
en elk team laat door die leider een theelichtje aansteken

nu is het de bedoeling dat de teams met hun kaarsje tot aan de driepîkkel moeten geraken zonder dat het kaarsje uitraakt. wanneer ze dat kunnen dan mogen ze een van de waterballonetjes meenemen om aan de andere kant van het terrein hun emmer mee te vullen.
dus:
ene kant: kaarsje
midden: driepikkel
andere kant: emmers van de teams

natuurlijk zitten er aan de kant van de kaarsjes ook 'boemannen' die zullen proberen om het kaarsje uit te blazen. en als dat gelukt is moet dat team terug naar die ene leider om z'n kaarsje terug te laten aansteken. (mensen van de teams mogen op eender welke manier proberen om de boemannen weg te houden van het kaarsje. bij ons was dat dan vaak dat twee man probeerde om de boeman op de grond te lappen en de rest liep rustig door met het kaarsje.)

dit spel kunt ge zolang spelen tot als al uw ballondingen op zijn, en het team met het meeste water in zijn emmer is gewonnen.
08/07/09 11:24
zwartzout
ahja, en de touwtjes van die ballonekes staken in de grond met piketten.
08/07/09 14:31
Ingee
Op de spelendatabank vind je wel erg veel hoor. Wat voor genre van spel wil je? Actief of eerder rustig? Rond een thema of gewoon 'boeien'? Misschien wat meer informatie in verband met in welke richting je graag iets zou vinden? Ik heb wel heel wat spelen, je mag me gerust pm'en
08/07/09 16:29
marijne
Voor het kamp? Wat is jullie thema?
08/07/09 17:00
foutiti
@Tigerprinted: dat heet dan aspi's voorbereiden op leiding worden

en ja idd de spelendatabank op de chirosite!
08/07/09 19:03
MyxProfile
mix gewoon verschillende nachtspelen ,die je als lid zelf hebt gespeeld, door elkaar..:) keus genoeg lijkt me zo


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.