Index   Profiel   Chat       Foto   Film   Post       Forum   Tag   Zever       Muziek   Agenda   Playlist
24/07/14 23:40
Online: 51
Naam : 
           Login : 
 Help

Computer en Elektronica «    ( 1 / 1 )    »
Samsung Star: Edge netwerk

Fadingheartbeats

Sinds kort heb ik de Samsung Star, maar ik weet niet hoe ik het Edge-netwerk moet uitzetten?
Kan er iemand mij een antwoord geven aub?
Bedankt bij voorbaat!

17/10/09 15:24
hwi

Waarom zou je EDGE willen uitschakelen?
17/10/09 15:34
Fadingheartbeats

@ Hwi: Omdat het geld kost?
17/10/09 15:34
hwi

Wha-what?!
Edge kost alleen maar geld als je gaat internetten met je gsm hoor. EDGE is gewoon een upgrade van het oude GPRS.
17/10/09 15:39
Fadingheartbeats

@Hwi: Kan je het toch niet uitzetten? Ik zou me veiliger voelen ;p
17/10/09 15:40
hwi

Dat denk ik niet.. Maar je betaalt daar niet voor zolang je niet gaat internetten dus. Je ziet waarschijnlijk "edge" of "e" op uw scherm en dat maakt u bang? Dat duidt alleen aan dat je op dat moment onder een EDGE netwerk valt. In BelgiŽ val je daar bijna altijd onder, maar het kan altijd dat je op een verouderd netwerk terecht raakt.

Het nut van die E (of EDGE) is dus gewoon zien onder welk netwerk je valt, MOCHT je gaan internetten.
Van traag naar snel gaat het dus zo:

GPRS -> EDGE -> G3

As you can see, EDGE is a good thing ;)
17/10/09 15:43
Fadingheartbeats

Ja inderdaad. Er staat zo'n E op mn scherm! Vermits ik al geld kwijt was, dacht ik dat internet dus altijd aanlag als er zo'n E op mn scherm staat..
17/10/09 15:46
hwi

Bijlange niet :D

Edit: na even te googlen bleek dat dit ook gewoon in de handleiding staat hoor :D
17/10/09 15:46
triangelman

het kan zijn dat die samsung star zoals de iphone kleine paketjes stuurt :) maar dat kost natuurlijk wel iets maar niet overdreven veel tenzij je zo een herlaadkaart hebt dan heb je makkelijk 0,25 Ä voor zo pakketje, erges staat dat wel in de handleiding om die edge uit te zetten :) , maar natuurlijk kan het ook zijn dat de star het niet doet :)
17/10/09 16:03
Fadingheartbeats

Het kost dus wel geld?
Het is idd 25 cent.
17/10/09 16:15
manbearpig

rtfm
17/10/09 16:21
Fadingheartbeats

@manbearpig: rtfm??????????????
17/10/09 16:45
ikbensander

read the fucking manual
17/10/09 16:54
Lobmans

Weet niet of ge dat kunt uitzetten, maar indien ge zeker wilt zijn dat ge geen ongevraagde verbindingen krijgt, dan moet ge gewoon de APN-gegevens verkeerd invullen.

Bij Proximus moet ge bv normaal gezien "internet.proximus.be" invullen bij de instellingen, maar als ge daar dan even een lettertje te veel achter zet, kan hij geen verbinding maken :)
17/10/09 20:17
mathiasclaeyssinaai

Edge kost geen geld, zolang ge nie op internet gaat of geen applicatie start die op internet gaat. Ik heb een 3G telefoon en daar staat ook heel de tijd een 3G naast men antenneke, das gewoon om te tonen dat ik dan op snel internet kan. Samsung star stuurt bij mijn weten ook geen pakketjes zoals de iPhone, dus daar zal het ook niet aan liggen
23/10/09 14:55
Yopee

Ik heb sinds kort een G vanboven op mijn scherm staan en ik wil die weg ! maar ik vind nergens hoe ik da kan doen , kan iemand mij helpen , ze moet gwn weg !
25/10/09 14:49
mathiasclaeyssinaai

G is van gprs. bij instellingen staat wel ergens connectiviteitsinstellingen of zoiets, daar staat dan ergens pakket-gegevens en daar bij verbinding instellen op "wanneer nodig". Alleja, zo was het op mijn nokia toch, mss gelijkaardig bij u toestel
25/10/09 22:39
taxitj

is dat het zelfde bij de corby het staat bovenaan mijn scherm en ik weet niet hoe ik het moet wegdoen moet ik hier voor betalen ik ben doodsbenauwd want ik ben bang dat ik al mijn spaargeld daar aan zal moeten hangen help mij SOS
23/12/09 14:55
«    ( 1 / 1 )    »

Reageer

Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je hier registreren en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen

2
© 2001-2014 Noxa      emailadres       Privacy verklaring
Geladen in 0.029624 seconden.