21/03/10 19:07     Online: 575   Zoek

Index Profiel Chat         Foto Film Post         Forum Nieuwsbrief Zever         Muziek Agenda Playlist
Registreer hier gratis je eigen profiel

Help

Actualiteit «    ( 1 / 19 )    »
56% kinderen van allochtone afkomst

Chicago

In de stad Antwerpen is ruim de helft van de kinderen tot negen jaar van allochtone origine. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de stedelijke Studiedienst Stadsobservatie.

De studiedienst hanteert een methode waarin ook de etnische achtergrond van Antwerpenaars van allochtone origine die in België zijn geboren en de Belgische nationaliteit dragen, zichtbaar is. Uit de meest recente cijfers blijkt dat 36,1% van alle Antwerpenaars van allochtone origine is.

Leeftijd
Binnen die groep is het aandeel van mensen met een oorsprong in Noord-Afrika het grootst (10,4%), gevolgd door West-Europa en West-Azië (elk 5,4%) en Oost- Europa (5%).

Dat Antwerpen steeds meer verkleurt, blijkt ook uit de evolutie per leeftijd. Van de Antwerpse twintigers is 46% van allochtone origine, van de tieners 48% en van de kinderen tot negen jaar liefst 56%.

Huwelijken
Schepen Monica De Coninck schat dat tegen 2020 twee van de drie Antwerpse jongeren van allochtone origine zijn. VB-raadslid Wim Van Osselaer reageert: “Antwerpen moet krachtige signalen geven aan de federale overheid om een einde te maken aan de ongebreidelde immigratie. Eerste prioriteit: de migratiehuwelijken aanpakken. Als er nu geen werk wordt gemaakt van een immigratiestop, kunnen we binnenkort minderheidsbeleidsplannen gaan opmaken voor de autochtone Vlamingen”.

Wow..

08/02/10 11:10
Extraction

Ik had zelfs nog gezegd dat dat procentueel cijfer veel hoger lag. Ik schrik er in ieder geval niet van...
08/02/10 11:22
MissTeeQ

Dat ze daar nog een studie voor moeten uitvoeren... is het niet duidelijk genoeg als je in Antwerpen rondloopt misschien?
08/02/10 11:34
Freakske

Leuke studie, khad het zelfs nog iets hoger verwacht. Nu is de vraag of er iets met deze studie gaat gebeuren, of dat het gwn een statistiekje blijft.
08/02/10 11:37
LammeGoedzak

En dan?
08/02/10 11:43
slayer666

ik schrik er eigenlijk ook niet echt van. ik ben ook best benieuwd of deze statistiek ons iets meer gaat opbrengen dan cijfers alleen
08/02/10 11:49
Looselipsxsinkshipsx

allemol oep nen boewt nor afrika zetteuhhhh

(serieus, in elke grote stad zijn er allochtonen maarja wat doet ge eraan)
08/02/10 11:53
Ypsilon

inderdaad, 'en dan' ?

Dat is zoals een studie die aantoont dat er nu minder mensen op het platteland wonen ten opzichte van 50 jaar geleden. Of dat meer mensen een rijbewijs hebben dan vroeger. Of dat jongeren steeds vroeger een gsm gebruiken. Misschien zijn dat boeiende cijfers om te zien hoe de maatschappij evolueert, maar het is enkel maar een observatie van iets dat spontaan gebeurt en het gevolg is van honderden paramaters waarover je vaak toch geen controle hebt, of waarvan het nog maar de vraag is of iemand er controle over zou moeten hebben ?
08/02/10 12:03
Truckster

?
08/02/10 12:03
Ypsilon

oh ja, als die cijfers je om één of andere reden niet aanstaat, en je bent zelf geen allochtoon : zwijgen en kindjes maken Enkel zo kan je zelf een bijdrage leveren in het veranderen van die cijfers
08/02/10 12:04
LammeGoedzak

Wat voor een losermentaliteit is dat nu. "Wat dpoet ge eraan?" Awel, eerst registreert ge ze allemaal. Op een manier dat ze er niet onderuit kunnen. Ik stel voor om een serienummer ofzo te tattoeren. op hun onderarm. Of als het echt duidelijk moet zijn, op hun voorhoofd. En zodra dat gedaan is, hebt ge tenminste een echt overzicht op de problematiek. Dan kunt ge beginnen met ze systematisch te isoleren. Misschien een eigen wijk maken voor hen. Met hoge muren, zodat ze er ni uit kunnen. Om ze toch nog nuttig te maken, stel ik voor om na de isolatie over te gaan naar het inzetten van de allochtonen als goedkope arbeid. Natuurlijk krijgen zijn hiervoor gratis onderdak en voedsel. Beperkt weliswaar. Ze zullen in een soort van kamp moeten gaan wonen. Maar vergelijk het met vakantiehuisjes. Alleen zitten ze met 50 in 1 kot enzo. Half pension is ook wel genoeg. Die allochtone ratten kennende smokkelen ze wel wat voedsel binnen. Het zijn nu eenmaal plantrekkers he.

Ik vind dat best nog een redelijk plan. Wie is er voor?
08/02/10 12:20
Justpurrrfect

Heil Lamme!

Nee echt, dat boeit dus geen reet he.
08/02/10 12:24
KissTheGun

Care.

Ik doe lerarenopleiding voor 't lager in Antwerpen, al mijn stagescholen zijn al in Antwerpen waarvan er twee concentratiescholen (= scholen met enkel allochtonen) waren. En er zijn echt leerlingen in mijn opleiding die bang zijn om in zo'n school terecht te komen. My god, kinderen zijn kinderen. WTF maakt dat nu uit van welke origine die zijn, of whatever ... ? (vanuit ons standpunt, oké, het is moeilijk om les te geven aan allochtonen omdat die hun Nederlands soms slechter is maar swat...) Die studies zijn onzin, loop gewoon over straat in Antwerpen en daar was je zelf ook al achter gekomen EN WAT DAN NOG?
08/02/10 12:35
Jinx

So? Mensen zijn mensen, maakt nie uit waar ze vandaan komen.
08/02/10 12:41
UnderclassHero

ik heb er toch wat moeite mee, maar als ze zich zoals echte vlamingen gedragen = no probs
08/02/10 12:59
Arys

vind ik toch maar een rare gedachte
08/02/10 13:03
Pejer

Quote door UnderclassHero
ik heb er toch wat moeite mee, maar als ze zich zoals echte vlamingen gedragen

Lol, "echte vlamingen"...

Wat een klucht.
08/02/10 13:05
Looselipsxsinkshipsx

Quote door Truckster

?

wat?
08/02/10 13:07
Looselipsxsinkshipsx

Quote door LammeGoedzak

Wat voor een losermentaliteit is dat nu. "Wat dpoet ge eraan?" Awel, eerst registreert ge ze allemaal. Op een manier dat ze er niet onderuit kunnen. Ik stel voor om een serienummer ofzo te tattoeren. op hun onderarm. Of als het echt duidelijk moet zijn, op hun voorhoofd. En zodra dat gedaan is, hebt ge tenminste een echt overzicht op de problematiek. Dan kunt ge beginnen met ze systematisch te isoleren. Misschien een eigen wijk maken voor hen. Met hoge muren, zodat ze er ni uit kunnen. Om ze toch nog nuttig te maken, stel ik voor om na de isolatie over te gaan naar het inzetten van de allochtonen als goedkope arbeid. Natuurlijk krijgen zijn hiervoor gratis onderdak en voedsel. Beperkt weliswaar. Ze zullen in een soort van kamp moeten gaan wonen. Maar vergelijk het met vakantiehuisjes. Alleen zitten ze met 50 in 1 kot enzo. Half pension is ook wel genoeg. Die allochtone ratten kennende smokkelen ze wel wat voedsel binnen. Het zijn nu eenmaal plantrekkers he.

Ik vind dat best nog een redelijk plan. Wie is er voor?

da had ik ook zelf kunne bedenken en da kunt ge er inderdaad aan veranderen
maar zet het maar eens om in praktijk en 't wordt al een pak moeilijker
08/02/10 13:08
InnocentBystander

Quote door Pejer

Lol, "echte vlamingen"...

Wat een klucht.

^2
08/02/10 13:29
«    ( 1 / 19 )    »

3
© 2001-2010 Noxa             Privacy verklaring