Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Zonnebril die je boven een gewone bril kunt dragen : 47 reacties (2/3) [Lifestyle]

Zonnebril die je boven een gewone bril kunt dragen

12/04/11 09:15
reincarnatie
Koop gewoon een zonnebril op sterkte :)
Ge maakt dat uiteindelijk zo duur als ge zelf wilt. Ik heb een maand geleden mijne gekocht en omdat ik mijn montuur al had, heb ik maar 48 euro moeten betalen voor beide glazen, da's toch echt niet veel?
Dus ge kiest gewoon een goedkoop model en voor 70 euro ofzo kunt ge ne zonnebril op sterkte hebben. En aangezien ge toch niet elk jaar ne nieuwe zult kopen, vind ik dat een investering?
12/04/11 09:34
Warsteiner
Dat veel mensen van die zonneklepjes of een voorhangzonnebril geen gezicht vinden, interesseert me niet, het enige wat ik belangrijk vind, is de prijs en het gebruiksgemak.
12/04/11 11:20
xseelenschmerzx
Mijn pa heeft een bril die donkerder wordt naargelang de lichtsterkte waar hij is, het nadeel daaraan is dat uw ogen minder goed tegen straf licht kunnen. En heel donker wordt dat ook niet.
Dus hij draagt ook zo'n zonneklep dat hij over zijn bril schuift wanneer het zonnig is. 't Is misschien geen zicht volgens sommigen, maar ik zou mij daar niets van aantrekken. Geen idee of dat handig is aangezien er ruimte zit tussen de bril zelf en die zonneklep, waardoor er altijd licht tussen kan vallen.

En ik heb zelf een zonnebril op sterkte, ik moet vaak omwisselen tussen gewone bril en zonnebril, maar dat neem ik er nu eenmaal bij. Zo erg vind ik dat niet. Mijn ogen zijn al heel gevoelig aan sterk licht dus dat leek me de beste optie.
12/04/11 12:36
Warsteiner
Kan iemand mij misschien eens een foto tonen van zo'n bril met een zonneklep?
12/04/11 13:02
LadyBracknell
ge hebt ook gewone brillen die donkerder worden als ge in het zonlicht komt.. dus dan hoeft ge niet altijd van bril te verwisselen.
12/04/11 13:03
Warsteiner
quote door
ge hebt ook gewone brillen die donkerder worden als ge in het zonlicht komt.. dus dan hoeft ge niet altijd van bril te verwisselen.


Dat is hier al vaak genoemd. Dat heeft ook nadelen. Het is niet de bedoeling dat hier tien keer hetzelfde gepost wordt.
12/04/11 13:06
LadyBracknell
ik heb ook wel wat beters te doen dan alles te lezen wat hier staat he, ik wou maar helpen, ge hoeft daarvoor zo nog niet te kafferen.
12/04/11 13:07
ETTOL
Lenzen, my dear friend :P
12/04/11 13:37
Jilltheripper
Ik denk dat ze dit bedoelen met opzetklep?
Zoals je ziet kan je dat gewoon op je huidige bril bevestigen, en je kan dat zo laten maken dat het dezelfde vorm van glazen van je bril heeft.
12/04/11 13:39
quote door
Kan iemand mij misschien eens een foto tonen van zo'n bril met een zonneklep?
link

Dat is dus zoiets dat je op de neusbrug van je bril zet en kan openklappen als je de zonnebril niet nodig hebt. Je kan dat inderdaad in verschillende vormen en kleuren krijgen/laten maken.
12/04/11 13:40
quote door
Lenzen, my dear friend :P


Is ook duur, geraakt ge gemakkelijk kwijt en niet iedereen kan ertegen. :p
(ik geraakte mijn lenzen soms kwijt als mijn ogen begonnen te tranen door de zon ofzo + ik kon ze niet verdragen op den duur)
12/04/11 14:21
12/04/11 14:24
quote door
Koop gewoon een zonnebril op sterkte :)
Ge maakt dat uiteindelijk zo duur als ge zelf wilt. Ik heb een maand geleden mijne gekocht en omdat ik mijn montuur al had, heb ik maar 48 euro moeten betalen voor beide glazen, da's toch echt niet veel?
Dus ge kiest gewoon een goedkoop model en voor 70 euro ofzo kunt ge ne zonnebril op sterkte hebben. En aangezien ge toch niet elk jaar ne nieuwe zult kopen, vind ik dat een investering?

Gij zult misschien ook niet zo'n sterke glazen hebben? Alé ik zit aan -8 ofzo en mijn gewone brilglazen kosten al echt wel veel hoor .. En dan moet je die ook nog is verdunnen als je geen confituurpotglazen wilt hebben, wat ook weer geld kost ..
12/04/11 16:05
ikbenlara
mijnbril is die van mijn mama (don't ask) en die heeft donker wordende glazen.
voordeel: gradueel verdonkeren, een beetje een automatische aanpassing aan het weer
speel ik minder snel kwijt als een zonnebril
en ja, het is maar 1 bril dus ik ben goed voor klas en strand tegelijkertijd.
nadeel: wordt nooit heel erg donker
ik ben bijziend dus niet goed om te lezen in de zon (hoofdreden voor een zonnebril voor mij)
effect verslijt (maar dat kan min of meer opgelost worden door die een paar uur in de driepvries te steken)


mijn oplossing: deze glazen + prulmoddeleke van 5 euro om te lezen (en te verliezen).
12/04/11 16:06
ikbenlara
(maar ik heb maar -1 ofzo)
12/04/11 16:15
quote door
Dat veel mensen van die zonneklepjes of een voorhangzonnebril geen gezicht vinden, interesseert me niet, het enige wat ik belangrijk vind, is de prijs en het gebruiksgemak.


Over dat gebruiksgemak... de bril uit uw link ziet er heel erg uit als een gekleurde versie van een labobril. Nu heb ik op school wel ervaring met het combineren van een gewone bril met zo een labobril, en ik moet zeggen: dat is niet handig! Bedenk u alleen al waar dat die bril op uw neus steunt en dat die poten evengoed ook nog mee achter uw oren moeten met uw gewone brilpoten. Nuja, ieder heeft daar mss ook wel een eigen verdraagzaamheidsgraad in, maar ik was altijd blij als het labo gedaan was en de bril weer af mocht. Mijn twee centjes.
12/04/11 16:56
reincarnatie
quote door

Gij zult misschien ook niet zo'n sterke glazen hebben? Alé ik zit aan -8 ofzo en mijn gewone brilglazen kosten al echt wel veel hoor .. En dan moet je die ook nog is verdunnen als je geen confituurpotglazen wilt hebben, wat ook weer geld kost ..


Ik ken mijn sterkte niet, maar zonder bril zie ik nagenoeg niks.. :D
Ik moet wel zeggen dat de glazen in actie stonden, maar dan nog. Een bril is een investering, je hoeft niet elk jaar een nieuwe te kopen..
Maar bon, 't is wel duidelijk dat de topicstarter niet openstaat voor een zonnebril op sterkte, dus sluiten we deze discussie :D
12/04/11 19:11
Warsteiner
quote door
link

Dat is dus zoiets dat je op de neusbrug van je bril zet en kan openklappen als je de zonnebril niet nodig hebt. Je kan dat inderdaad in verschillende vormen en kleuren krijgen/laten maken.


Kan je dat bij elke opticien kopen?
12/04/11 20:01
xseelenschmerzx
Dat zal wel zeker. 't Zou nogal stom zijn moesten ze dat niet overal in huis hebben.
12/04/11 21:21
quote door


Kan je dat bij elke opticien kopen?



best bij de opticien waar uw bril van komt, denk ik dan. De meesten zullen wel verschillende maten hebbne maar als ge ene wilt die echt goe past...

Mama heeft da ook en die vindt dat absoluut ondhandig.