Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
kampspelletjes thema hawai : 16 reacties (1/1) [Gezocht]

kampspelletjes thema hawai

13/06/11 15:47
Hoi!
Binnenkort is het weer kamp en ons kampthema van dit jaar is 'Hawai'.
Nu ben ik naar spelletjes aan het zoeken, maar ik zit een beetje vast.
Op google zijn wel wat spelen te vinden en zelf hebben we er ook al een paar uitgevonden.
Maar onze inspiratie is op aan het raken.

Is er hier misschien iemand die ook al zo'n thema gehad heeft? (hawai, op reis, onbewoond eiland,...) en nog een spel weet van toen op kamp? Of vindt iemand nog een handige site? (want ik vind er voorlopig geen goede).

Zelf hebben we al waterspelletjes, kokosnootspelletjes (bowlen, kogelstoten,..., knutselactiviteiten, overlevingstocht, schat zoeken met een schatkaart, hawai-feest, doop,...
We zijn meer op zoek naar van die grote spelen (die goed in elkaar zitten en een 2 tot 2,5 uur duren.

Het is voor de jongste groep (6-7 jaar) en ze zijn met 12 :)

alvast bedankt!
13/06/11 15:56
Yennie
Wij hebben op Afrikakamp een leuk spel gespeeld dat misschien wel binnen uw thema te passen valt, maak er iets "opwarming van de aarde" ofzo van.

Je had verschillende kampen, neem 2 tot 3 voor 12 kindjes.
Ieder kamp kreeg even grote ijsblokken die ze in hun kampplaats moeten bewaren.
Kinderen van andere kampen mogen niet in hun kamp, maar er is wel een maximum toegelaten grootte van het kamp.

Het is de bedoeling dat de gastjes door middel van opdrachten (ballen gooien, ...) stukjes karton kunnen verdienen om hun ijsblok te beschermen.
Ook kunnen ze emmers of flesjes water verdienen dat iets warmer is dan lauw, ze mogen natuurlijk hun tong niet verbranden.
En dan is het de bedoeling om dat warme water te proberen spuwen of met een rietje op de ijsblok van het andere team.
De ploeg wiens ijsblok het langste overleeft, wint.
13/06/11 16:00
Yennie
Oh, of je kan een blinde kaart van Hawai uitprinten, daar wat random grenzen op tekenen, zodat je verschillende gebieden hebt.
Dan is het de bedoeling dat ze zich ook verdelen in ploegjes, iedere ploeg krijgt een kleur.
Dan moeten ze spelletjes en uitdagingen à la één tegen allen uitvoeren, per goed uitgevoerde opdracht mogen ze een gebied "claimen" door dat in te kleuren met hun eigen kleur.
Een soort van "verover Hawaii-spel" :p
13/06/11 16:02
henia
Je kan toch spelletjes anders inkleden?
Een bosstratego onder het thema hawai enzo?

Normaalgezien heb ik inspiratie zat met dergelijke dingen, maar nu zijnt examens, en dan functioneren mijn hersenen niet naar behoren :p
13/06/11 16:04
Elk groot spel met aangepaste inkleding, nee?
En goeie spelletjes vind je op de Spelendatabank
13/06/11 16:21
Het makkelstke is gewoon een spel te maken en het dan gewoon in het thema in te kleden. Een stom voorbeeld, stratego , maar ge maakt er dan hawai stratego van, ge verzint namen voor de verschillende rangen , zo kunt ge dat bji alles doen eigenlijk
13/06/11 16:26
Ik ging beginnen zegge: zwangerschapsspel, drugsspel, maffia-spel, cluedo, blind date,...
En dan zag ik de doelgroep 6-7-jarigen :D /fail
13/06/11 16:40
beautifiCATion
hier vindt ge ook wel wat
13/06/11 16:48
Flightlessbird
Bij die jongste groep moet ge da gewoon genoeg aankleden ,
Like : Een tegen allen maar dan totaal in de Hawaii-sfeer?
Of Stamhoofd is zijne hawaiirok kwijt en ze moeten zoveel dingen doen , waardoor ze tips krijgen en dan ze dan diene rok moeten zoeken..
Laat je fantasie maar los..
13/06/11 16:56
Ik zou een spel doen over Tito Makani :D
Ik zit nu zo met mijn eigen kampthema in mijn kop dat ik nie direct iets kan verzinnen. Maar hé het is al een sub-thema he :D

Nog spelletjes: jeugdwerknet

En idd bij 6 tot 7 jarigen moet je dat thema niet al te erg gaan uitdiepen. Die denken daar toch niet zo erg bij na :D .

Nog iets dat we vorig jaar op kamp gedaan hebben: zelf ijsjes maken (da past toch wel een beetje bij hawai?). Ik ben toen in de zeeman van die ijs-vormen gaan halen, dat kostte misschien 1,5 euro voor 6 vormpjes. We hebben die toen gevuld met verschillende soorten fruitsap, grenadine en klein stukjes fruit. Enige vereiste is wel dat er een diepvries mee is op kamp.
13/06/11 17:32
Of ge maakt zelf een vet spel!
13/06/11 17:51
stoffelmans
maak een vet spel da lijkt op lost ofzo?

gevaren loeren rond hun en ze moeten dingen doen om te kunnen 'ontsnappen' aan die gevaren?
13/06/11 18:17
xArne
ge kunt zeggen dat op er normaal op jullie kampterrein een groot festival ging zijn waarbij dat die ukelele-kerel met zijn 'somwhere over the rainbow' ging optreden

Hij had een nieuw nummer uitgevonden en omdat hij gestorven is kon hij het nooit niet spelen. De bedoeling is om allemaal spelletjes doet waarbij je dan stukken van het partituur krijgt.

Uiteindelijk op het einde van het kamp, speel je dan het lied waardoor zijn ziel in vrede kan rusten, Amen
13/06/11 19:31
ooooh
ik wil mee! als organisator dan
altijd al zoiets willen doen... *jaloers*

ik zou voor een hawaii-disco proberen te zorgen (met die rokjes die jullie dan op voorhand zelf kunnen maken en met die bloemen van de krak die je rond je hals kan doen)

= maar een random idee B)

zo'n outfit :p
13/06/11 19:49
Iedereen bedankt voor de goede ideëen al!

Zelf een spel ineensteken is meestal het beste spel, maar we zitten echt vast op dit moment.
Het wilt niet goed lukken :)
14/06/11 16:54
Als't voor op het einde van het kamp is, maak er dan een opruimspel van :P Maar op een leuk manier dan.
"Hawaï is niet meer 't paradijs wat het vroeger was door al die vervuiling, dus we moeten opruimen." Gooi nog wat extra lege flessen en van die kaasdoosjes ergens in 't gras en laat ze zoeken. Dan moeten ze eerst recycleren (= nog educatief ook) en dan een spel spelen met hetgeen ze gevonden hebben.

Petflessen = piraatje (of hoe heet dat, met die flessen onder een stoel)
Kaasdoosjes = olifant of lieveheersbeestje knutselen (dat doet ge best tussendoor want de verf moet ook drogen natuurlijk)
Flessendopjes = ...
Proppen papier = ...

En zo is uw terrein al half opgeruimd. Wij hebben dat gedaan en die vonden het eigenlijk heel leuk om 'afval' te zoeken en dat op te ruimen, omdat ze niet echt beseften dat het opruimen was. Bij ons was het de circustent van Bassie en Adriaan opruimen, bij jullie Hawaï

Ik weet al die spelletjes niet meer maar ik wil wel mijn kampboekje nog eens zoeken ofzo.
14/06/11 22:10
quote door

Ik weet al die spelletjes niet meer maar ik wil wel mijn kampboekje nog eens zoeken ofzo.


Je zou een enorme hulp zijn moest je dat eens willen doen als je tijd heb! :) Bedankt al in ieder geval!


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.