Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Bestellen / Betalen bij Amazon.co.uk : 51 reacties (1/3) [Internet]

Bestellen / Betalen bij Amazon.co.uk

04/04/13 15:57
Misschien vreemd dat ik deze vraag hier stel maar ik vind niet echt iets terug op Google.

Ik heb net via amazon.co.uk iets besteld, en het enige dat ik bij betaling moest doen was mijn bankaart nummer & naam invullen en de bestelling was in orde. Nu, ik weet dat da met credit cards normaal is, het gaat dan gewoon van je saldo af :) Maar ik heb geen credit card, een gewone standaard bankkaart :) op Amazon stond dat "Maestro" kaarten geaccepteerd werden en dat was ook zo, maar normaal wordt je dan toch naar zo'n 'home banking' website doorgestuurd?

Iemand al ervaring met Amazon en mogelijk dit "probleem" al voorgehad?
04/04/13 16:08
Ik heb ook al vaker dingen besteld via Amazon, maar wel altijd met mijn Visa-kaart. Zelfs met die kaart moet ik soms een digitale handtekening zetten, maar niet altijd.

Nu, in uw geval is het simpel: afwachten of het bedrag echt van uw rekening gaat en ge uw pakje ontvangt. Het lijkt me wel bizar dat iemand die uw gewone bankkaart vindt daarmee op amazon spullen kan bestellen :/
04/04/13 16:12
SteveZissouDeTweede
Amazon-Maestro is iets helemaal anders dan de maestro die op jouw kaart staat.

Die laatste is enkel nationaal, werkt dus enkel in België. De Maestro daar is enkel.. de britse? of internationale? not sure hoe dat precies zit.

Maar vergeet het maar dat je met een gewone bankkaart kan betalen. Amazon is oorspronkelijk amerikaans, en daar bestaat zoiets bijna niet omdat zowat iedereen daar een creditkaart heeft.

Enkel Visa of Mastercard dus.

Wel de moeite om eventueel aan te vragen als je veel dingen via internet koopt. Bij sommige banken krijg je die gratis (citibank), en sommigen geven ook nog een kortingspercentage op al je aankopen via internet, dus zelfs als je een minimale jaarlijkse kost moet betalen haal je dat er zo uit.
04/04/13 16:14
Bij het rondzoeken vind ik terug dat Maestro enkel voor UK-Based klanten is. Ik heb overal aangeduid dat ik in Belgie woon en mijn Maestro kaart is geaccepteerd... Ik heb zelfs een mail gekregen dat mijn pakketje onderweg is :D
04/04/13 16:15
ik ben ni zeker hoe het zit bij amazon uk, ma tis ni omda ze maestro aanvaarden da ze ook belgische maestro kaarten aanvaarden. da weet ik uit ondervinding van op de site van asos en superdry..
en ik kreeg ook maar achteraf nen e-mail om te melden dat de betaling mislukt was dus..

edit: oke kben wa laat me mn antwoord precies.
04/04/13 16:15
SteveZissouDeTweede
uh wat
04/04/13 16:16
SteveZissouDeTweede
dat kan echt normaal niet

zou wel WICKED zijn moest dat gewoon ineens wél kunnen. Zeker dat het een bevestigingsmail was dat uw pakket effectief verzonden is?
04/04/13 16:16
SteveZissouDeTweede
ok ik ga dat NU toch ook wel efkes proberen :P.
04/04/13 16:26
Wrs krijg je straks nog een mail dat uw pakketje niet verzonden kan worden :p
04/04/13 16:26
ik heb een mail gehad dat de bestelling bevestigd was 'ze bedankten mij zelfs om Maestro te gebruiken' maar de status van de bestelling is nog niet ge-dispatched :D dus ik ga nog even afwachten tot dit in orde is en kijk wat dat van resultaat geeft :)
04/04/13 16:30
SteveZissouDeTweede
ah :p

ja die dispatching is wel essentiëel.

laat weten of ge nog een mail krijgt he :P.
04/04/13 16:36
Wat ook altijd handig als ge geen VISA of Mastercard hebt zoals mij, is u een Wirecard account aanmaken.
Daar doe ik al m'n aankopen via het internet mee, handig en wordt overal aanvaard (want is ook een Visa kaart an sich), is via een Duitse bank.
http://www.mywirecard.com/nl/mastercard.html
Enige is denk ik dat als je €100 naar die kaart overschijft, dat er maar €99 komt op te staan. Maar is maar een klein issue als je af en toe online wilt kopen. Ik zet er altijd maar net genoeg op voor een paar aankopen, dan kan er niet veel verloren gaan hé
04/04/13 16:48
SteveZissouDeTweede
interessant...

op amazon.fr heb je veel minder keuze qua betaalkaarten, en ik weet zeker dat je vroeger gewoon geen gewone maestrokaart kon toevoegen.

Plus je kan ook kiezen tussen "maestro" en "maestro solo" (ook niet op amazon.fr)

anyway, tried it myself, ook net bevestigingsmail gekregen dat de bestelling werd bevestigd.

hoooo laat dit asjeblieft werken :P.
04/04/13 16:48
Haha, zotjes, nu ben ik el benieuwd of dat gaat lukken :D
04/04/13 16:50
SteveZissouDeTweede
DISPATCH ESTIMATE Friday 5 April 2013

pffff, ik ga pas morgen weten of het effectief gelukt is of niet .

blijft wel raar dat ge niet heel die procedure moet doorlopen met online banking met kaartlezer, wat normaal wel moet.
04/04/13 17:23
pijlbord
Ik bestel al jaren zo. Heel handig, dat gedoe met die homebank niet meer. Echt klikken en bestellen. Is helemaal in orde ze, bestelling gedaan. Normaal moet ge de eerste keer wel wat meer info geven he, nadien is dat opgeslaan en kunt ge met één klik bestellen. Af en toe vragen ze nog is om uw kaartnummer te bevestigen.
04/04/13 17:26
pijlbord
late edit: niet letten op al die mensen die van niks weten dus. Ik bestel al minstens twee jaar constant van daar met mijn gewone belgische bankkaart. Het bedrag is van uw rekening af en alles is in orde. Geen zorgen.
04/04/13 18:15
SteveZissouDeTweede
Nja.

de vorige keer was dat niet zo, dus ik spreek heus wel uit ervaring.

Dat dat al 2 jaar blijkbaar gewoon kan verrast mij wel, maar 't is ook al lang geleden dat ik daar effectief nog iets gekocht heb, so well, des te beter!

wel raar dat dat dan énkel op .co.uk gaat, want op .fr gaat dat niet. .de nog niet gecheckt.
04/04/13 19:03
bij die internationale maestro moet ge toch een 3-cijferig beveiligingsnummer ingeven?
net zoals bij visa enzo?
ik dacht da "onze" maestro nie eens dergelijke code heeft
04/04/13 19:25
SteveZissouDeTweede
ge hebt 2 maestro's

maestro solo en gewone

ik heb gewone aangeduid, en moest nergens 3-cijferige code invullen (y) .

lukt wel enkel op .co.uk