Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
bericht boosten op facebook : 18 reacties (1/1) [Internet]

bericht boosten op facebook

18/03/14 14:22
Hey Noxa!


Op facebook krijg je, wanneer je een evenement gemaakt hebt, de optie om je evenement/bericht te 'boosten' om meer reclame te kunnen maken. Nu, ik wou dat graag eens uitproberen voor onze aankomende theatervoorstelling, maar ik kan heel slecht inschatten of dat nu de moeite is of niet. Je betaalt ervoor en hoe meer je betaalt, hoe langer je bericht geboost wordt. Nu, ik begrijp niet goed wat er dan gebeurt met dat bericht. Het staat wel uitgelegd maar zover ik het begrijp wordt dat evenement dan gewoon op de wall gezet van een hoop mensen. Volgens mij blijft het dan ook langer staan dan normaal, maar ik weet dus niet precies hoe het werkt. Ja, dat staat uitgelegd op facebook enzo, maar ik kan er toch niet goed aan uit.

Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en zo ja, hoe werkt dat dan juist en bereik je effectief veel meer mensen?


18/03/14 14:50
Ik denk dat dat ingevoerd is sinds facebook niet automatisch meer alles wat er gepost wordt door uw vrienden/like-pagina's ook effectief op uw wall laat zien. Door die boost zal uw bericht wel naar iedereen gepusht worden die uw pagina 'geliket' heeft of uitgenodigd is voor het evenement.

Maar ik kan ook helemaal mis zijn, want eigenlijk weet ik er niks van.
18/03/14 14:55
DinosaurKiller
het komt dan ook op de wall van personen die uw pagina niet volgen terecht. Je kan kiezen bij wat voor een demografische groep je post zichtbaar gemaakt wordt als 'gesponsord bericht'.
18/03/14 15:42
quote door
het komt dan ook op de wall van personen die uw pagina niet volgen terecht. Je kan kiezen bij wat voor een demografische groep je post zichtbaar gemaakt wordt als 'gesponsord bericht'.


Komt dat dan ook bij 'niet-vrienden' terecht? Of..?
18/03/14 15:50
DinosaurKiller
Als ge een post op een pagina maakt en deze wilt boosten, zijn er twee opties. Ten eerste 'people you choose trough targeting' waarop ge dan wilt kiezen of ontvangers geselecteerd worden op basis van leeftijd, plaats, geslacht, interessen.. Ten twee kunt ge gaan voor 'personen die jouw pagina leuk vinden en hun vrienden' en dan zal de post extra gepromoot worden bij degenen die uw pagina leuk vinden en hun vrienden, waarvan er waarschijnlijk wel een significant aantal dezelfde interesses hebben dan hun vrienden die de pagina reeds leuk vinden. Met beide opties bereikt uw promo dus ook niet-vrienden ja.

En niet op letten dat ik hier 1 optie in het Nederlands en 1 in het Engels benoemd heb, zo krijg ik het ook te zien op de festivalpagina die ik beheer.
18/03/14 16:06
Hier is een video die exact uitlegt waarom je dat niet moet doen en hoe het uw situatie uiteindelijk erger gaat maken.
18/03/14 17:30
quote door
Hier is een video die exact uitlegt waarom je dat niet moet doen en hoe het uw situatie uiteindelijk erger gaat maken.


interesting, thanks.
18/03/14 19:09
quote door
Hier is een video die exact uitlegt waarom je dat niet moet doen en hoe het uw situatie uiteindelijk erger gaat maken.


nu ja, bij mij gaat het om zo'n 15 euro, die verdeeld wordt onder de spelers, dus nu ik weet wat het ongeveer doet ga ik het risico toch maar nemen :D
18/03/14 20:27
jesss
quote door
Hier is een video die exact uitlegt waarom je dat niet moet doen en hoe het uw situatie uiteindelijk erger gaat maken.


interessante video!
19/03/14 10:46
quote door
Hier is een video die exact uitlegt waarom je dat niet moet doen en hoe het uw situatie uiteindelijk erger gaat maken.

interessant!
19/03/14 12:08
pijlbord
Ik heb maar gekeken tot 'facebook likes kopen staat gelijk aan klikjes krijgen van mensen die een dollar krijgen per 1000 likes aka slavenarbeid/mensenuitbuiting'. Ik zou denken dat dat voor u al genoeg reden moet zijn om het niet te doen? Dan volgen er nog zes minuten met waarschijnlijk redenen genoeg waarom het slecht is.

maar dus. uitbuiting van mensen. Misschien van afblijven, ofzo.
19/03/14 16:02
quote door
Ik heb maar gekeken tot 'facebook likes kopen staat gelijk aan klikjes krijgen van mensen die een dollar krijgen per 1000 likes aka slavenarbeid/mensenuitbuiting'. Ik zou denken dat dat voor u al genoeg reden moet zijn om het niet te doen? Dan volgen er nog zes minuten met waarschijnlijk redenen genoeg waarom het slecht is.

maar dus. uitbuiting van mensen. Misschien van afblijven, ofzo.


Ik koop geen likes...ik koop een advertentie :p
19/03/14 16:30
Dan heb je dat filmpje denk ik niet bekeken.
19/03/14 19:12
Blinwar
Als je dat instelt tot enkel Belgiƫ of zelfs Vlaanderen te nemen als locatie, krijg je dat probleem van die clickfarms niet ze, zou ik dan denken.

Bovendien is het een evenement en is het een onbestaande en nutteloze praktijk dat iemand daar "attendees" voor koopt, dus ge gaat geen tot een enkeling aan "fake attendees" hebben.
19/03/14 19:54
AdrianHealey
Ik heb het al gedaan; het zorgde toen voor ongeveer 50% meer reikwijdte dan normaal voor ongeveer 5 EUR.
20/03/14 00:10
quote door
Dan heb je dat filmpje denk ik niet bekeken.


jawel, kheb wel wa geskipt enzo maar ik heb het grootste deel bekeken
20/03/14 12:58
pijlbord
Dan hebt ge toch de essentie ook even geskipt.
20/03/14 12:59
pijlbord
quote door
Als je dat instelt tot enkel Belgiƫ of zelfs Vlaanderen te nemen als locatie, krijg je dat probleem van die clickfarms niet ze, zou ik dan denken.


Again, bekijk het filmpje. Wat ik uiteindelijk ook helemaal gedaan heb. Zelfde opmerking komt aan bod.
21/03/14 23:38
Peachy20
Zeer interessant filmpje!

Maar wat ik niet begrijp, je hebt het filmpje gezien en je wil je geld er toch nog insteken?
Het gaat dus, buiten extra likes, niets extra genereren, gezien deze likers niet bezig zijn met je pagina, event of what so ever..

Ik was het ook aan het overwegen, nu niet meer!


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.