Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
vinyl platen : 14 reacties (1/1) [Muziek]

vinyl platen

17/04/14 20:28
CrashTestForDummies
beste noxa !
ik heb onlangs een aantal oude vinylplaten gevonden in de kelder. Ik zou deze liefst verkopen op internet maar ik weet niet zo goed of dat wel de moeite is. Ik heb ook totaal geen idee hoeveel deze platen juist waard zouden zijn. Ik heb al rondgezocht op internet maar ik vind voor 1 dezelfde plaat prijzen van 20 tot 300 euro... Iemand die mij zou kunnen vertellen hoeveel volgende platen ongeveer waard zijn ? Of iemand die weet waar de belangrijke informatie te vinden is voor het verkopen (zoals bv UK SHVL777 HARVEST 1970, staat bij een advertentie op internet).
Iemand die enige sites weet waar ik het best eens rondkijk om de waarde te bepalen en eventueel te verkopen ?

-this is sinatra... his very best
-John Travolta & Olivia Newton-John: the original soundtrack from the motion picture GREASE
-Deep Purple In Rock
-Ike & Tina Turner : greatest hits
- Love me tender: 32 romantische country songs
-Jackson Browne: running on empty
-the beach boys

alvast bedankt & excuses voor mijn onwetendheid ! :)
17/04/14 20:31
Aan de titels te zien: geen hol.

edit: als die daar al heel lang liggen en nooit echt goed bewaard zijn kan dat ook behoorlijk nefast zijn, dus zou er sowieso niet op rekenen dat het nog iets waard is, en anders even de vinylwinkel binnenwandelen en vragen wat zij ervan denken.
17/04/14 20:38
CrashTestForDummies
quote door
Aan de titels te zien: geen hol.

edit: als die daar al heel lang liggen en nooit echt goed bewaard zijn kan dat ook behoorlijk nefast zijn, dus zou er sowieso niet op rekenen dat het nog iets waard is, en anders even de vinylwinkel binnenwandelen en vragen wat zij ervan denken.


op ebay staat die plaat van Deep purple in Rock voor 20-308 euro, ik weet gewoon niet welke ik net heb :)
De platen hebben altijd in een platenkist gezeten in de kelder, ze zien er nog goed uit aangezien er geen stof of vocht aan kon komen. Maar zoals ik al zei, ik weet er niks van ! toch alvast bedankt !
17/04/14 20:39
Tacoontjeuh
die zijn echt quasi niks waard hoor.
die van deep purple heb ik vb voor 2 euro op een rommelmarkt verkocht..
dus ge gaat daar echt niet veel voor krijgen, 5 euro per plaat allermaximum me dunkt!
17/04/14 20:41
Kijk hier eens: site

Staat al wat meer info op, misschien kunt op die site ook aan andere mensen vragen die er meer van kennen. Tenzij ge echt een superspeciale editie hebt gaat het vrees ik toch niks waard zijn.
17/04/14 20:42
BlackUnicorn
Inderdaad, ik doe redelijk wat rommelmarkten. En die Grease vind ge bijna elke keer voor een euro ofzo. :)
18/04/14 02:24
RLRRLRLL
Idd, de platen die half vlaanderen ergens in de kelder heeft liggen. Discogs.com is vaak wel een goeie indicatie voor wat platen waard zijn.
18/04/14 09:29
sunworship
Over welke Beach Boys plaat gaat het precies?
18/04/14 11:42
CrashTestForDummies
quote door
Over welke Beach Boys plaat gaat het precies?

ik zal een foto doorsturen :)
18/04/14 12:01
CrashTestForDummies
quote door

ik zal een foto doorsturen :)
voilaaaa
18/04/14 13:28
sunworship

Merci!
Maar ik vrees er inderdaad voor dat je daar ook niet veel geld gaat kunnen voor vragen.
18/04/14 17:22
MooPoint
pfffft geef die weg
18/04/14 22:03
Artnoc
http://www.discogs.com/
22/04/14 10:30
op catawiki.nl kanje veel terugvinden. Platen met Harvest-label zijn veel waard.
heb je soms een lijstje? mss ben ik wel geïnteresseerd.

grtjs
20/05/15 20:00
Idd op Discogs kun je wel de gangbare prijzen vinden, wel moet je zien of het dezelfde versie/label/uitgave is als de jouwe.
Ook op Popsike vind je veel info, op deze site worden veel Ebay veiligen opgeslagen.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.