Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
kanaal router : 7 reacties (1/1) [Internet]

kanaal router

18/06/14 10:55
ik wil het kanaal van mn router veranderen.

Na wat opzoekwerk zeggen ze me mijn ip in de adresbalk in te geven. dit werkt niet, zowel chrome als internet explorer (bleh) zeggen me dat ze er geen verbinding mee kunnen maken.

na nog wat opzoekwerk, blijkt dat het draadloos wel eens niet zou kunnen werken. dus ik sluit mn router aan op mn laptop met kabel
same story

ben zeker van ip dit hebk ik gecheckt
wat nu?
is er een andere weg?

liefst in noobtaal uitleg geven als het kan ^^

18/06/14 11:13
MDEP
Als ge bij telenet zit moet ge dat op de website zelf doen.
18/06/14 11:25
cloud9
& de reden waarom gij van kanaal gaat veranderen? want als ge dat zomaar gaat verzetten kunt ge uzelf en u buren kloten. Best eerst kijken met inSSIDer ofzo op welke kanalen u geburen zitten, en dan een ander pakken. & ook alleen 1, 6 & 11 gebruiken. Want als u buren op kanaal 1 zitten, en gij zit op 2, 3, 4 of 5, dan hebt ge nog storing.
18/06/14 13:13
MDEP
Also, blijkbaar kan uwe microgolf ook een bepaalde frequentie inpakken :D dus gewoon een beetje testen is de boodschap
18/06/14 13:48
Wat voor router heb je ? Indien Telenet zie mdep , indien bgc en vele andere is het hoogst waarschijnlijk http://192.168.1.1 ....
18/06/14 15:29
imitosis
wat is "same story"?

want kanaal van uw router gaat= kanaal draadloos signaal, als ge hetzelfde probleem hebt met ethernetverbinding gaat dat het probleem dat ge hebt niet oplossen.
20/06/14 00:26
Als ge hem met de kabel aansluit en bij ipconfig in uw command prompt gaat kijken moet ge wel het juiste adres vinden en zo moet da gaan.

dus gwn windowstoets duwen, dan cmd typen en daar ipconfig zetten. Dan moet ge daar ergens het vaste ipadres van die verbinding vinden.
26/06/14 12:22
Als je een type 3 modem hebt van Telenet, waarbij de modem en de router samen zitten in 1 bakje, moet je op telenet.be/mijntelenet je inloggen en dan bij internet kan je je opties kiezen. Zelf heb ik mijn wifi van de Telenet router zelf uitgezet dus geen idee of ze wel de optie aanbieden dit te veranderen.

Voor de meest andere routers hebben die wel een interface om naartoe te surfen en op terecht te komen. Verbind met je netwerk, open een command prompt (duw op de windows-toets en typ 'cmd' en open 'cmd.exe';) en type "ipconfig /all" en dan enter. Dan, afhankelijk van hoe je verbonden met je netwerk moet je gaan zien onder bijvoorbeeld "Ethernet adapter Local Area Connection" (vaste kabel) en anders zal er iets van hardware staan met wireless in de naam ofzo. Kijk daaronder dan naar het ip-adres van de "Default Gateway", dat is het adres waar uw computer 'alle' data naartoe stuurt, de router dus. Meestal is dit iets van "192.168.0.1" of "10.0.0.1". Dit geef je in als web-adres in Internet Explorer/Chrome/Firefox/maaktnietuit, en als de router het ondersteund zal die zijn instellingen wellicht tonen. Deze methode wordt het meeste toegepast, maar dus bij Telenet bijvoorbeeld al niet. Bij Apple routers met je het ook anders aanpakken, da moet je een Airport Utility installeren (of de app) om instellingen te veranderen.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.