Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Werken : 57 reacties (1/3) [Dagelijkse Onzin]

Werken

30/08/22 11:09
Welke job doe jij? Wat houdt die in? Doe je het graag? Zou je een andere job willen doen? Waarom?
30/08/22 11:46
Ik ben nu de 30 gepasseerd en ik heb mij al heel vaak afgevraagd: als ik nu terug 18 zou zijn, wat zou ik dan willen worden/doen.
Ik heb nog altijd geen flauw idee tbh :' ) in een ideale wereld en mijn luiheid qua studeren buiten beschouwing gelaten: dierenarts maar ik kan er eigenlijk niet tegen als dieren doodgaan dus nee, echt.geen.idee.

Ik ben momenteel Package Underwriter op een verzekeringsmaatschappij en ik doe dit wel graag. Uiteraard zijn er momenten dat ik zoiets heb van: fuck dees maar veel verlof, glijdende uren, groepsverzekering, hospitalisatie, kortingen op vanalles en nog wat,...
Ik klaag niet :p
30/08/22 12:04
Ik doe een PhD in de medische wetenschappen. Wat de job inhoud (labo werk, dier werk, analyses, schrijven,...) doe ik graag, maar de werking op de dienst is hier bij momenten enorm frustrerend. Nuja, das eigen aan een PhD afronden vrees ik.

Hierna ga ik sowieso naar de privé. Welke job exact, geen idee, ik denk te starten met consult scientist, eventueel medical sciences liaison, maar dat gaat afhangen van wat ik aangeboden krijg. Ideaal gezien iets met stamcellen of diabetes maar bon dan gaan we wel heel specifiek. MSL is een mooie positie, maar das wel weg uit het labo en ik weet niet of ik dat wel wil.
30/08/22 12:18
Kusvra. Bij mensen thuis en atm in verlof ma ben t wel stilaan beu ofzp oeps. Kdoe t al 2,5 jaar. Soms beschuldigt worden van diefstal, somtijds mensen die u nog altijd als een leerling zien, helpt ni echt. Klanten die echt ni graag hebben dak verlof neem als ze mij net hebben omda ze t zelf ni kunnen lichamelijk etc... Maar de meesten hebben me graag en apprecieren mn werk wel. En me een paar doe k ook altijd een babbelke haha.

Ma ja soms wel kotsbeu meer en meer..
Wel chille uren want k werk ni fulltime.

Wat ik in de plaats zou doen? Geen idee. Een dijk van een nummer schrijven en rijk worden. :s en zangeres. Easy.
30/08/22 12:44
Hier ook poetsvrouw, maar dan bij een groot transportbedrijf en wel voltijds. Heb daarvoor ook met dienstencheques gepoetst maar dit betaalde 2 euro per uur meer en mooie uren (vaste vroege).
Ik heb bakkerij gestudeerd (omdat paardrijden een te dure richting was met een zieke papa in huis), maar nooit iets mee gedaan. Ik zou graag een andere job doen maar weinig keuze aangezien ik geen diploma heb.
30/08/22 13:10
quote door

ik heb mij al heel vaak afgevraagd: als ik nu terug 18 zou zijn, wat zou ik dan willen worden/doen.


Amaai als ik terug 18 was kzou al mijn dromen najagen waar ik toen te bang en onzeker over was.
Kzou niet luisteren naar mijn ouders en kzou geen unif gaan doen gewoon om hen te pleasen (alee waarschijnlijk zou ik wel gewoon exact hetzelfde opnieuw doen hoor want wat ik nu weet wist ik toen nog niet enzo).
Ik denk dat ik uiteindelijk toch terug "hier" zou belanden want die dromen zouden toch mislukken maar dan heb ik ze tenminste even geprobeerd, ipv nu om de paar jaar te denken "hmm zou ik zou ik??"

Dus, "hier", zijnde, ik werk op de personeelsdienst van een bedrijf met +/- 250 medewerkers, veel administratie (+ en -), weinig (eind)verantwoordelijkheden (+), genoeg fijn drukke periodes (+) en fijn rustige periodes (+), regelmatig nutteloos gezaag (-), weinig loonsverhoging (-), zeer goeie uren (+) en verlofregeling (+), sinds corona 2-3 dagen per week thuiswerk (+), toffe collega's die me ook vaak genoeg gerust laten tijdens de middag (+), weinig afterworkgedoe (+), ik weet graag alles en personeelsdienst wordt bij veel betrokken (+), veel menselijk contact en ik kan veel mensen op dagelijkse basis verder helpen (+), op de 7 jaar dat ik hier werk eigenlijk nog maar 1 kutproject gehad dat mij wel een beetje de motivatie-afgrond ingeduwd heeft maar ik hoop dat ik er stilaan terug aant uitkruipen ben.

En als dat niet het geval zou zijn, het is september, tijd om te dromen.

Maar eigenlijk zit ik hier al bij al echt wel goed (veel meer plusjes dan minnetjes hierboven), enkel de inhoud is een beetje... saai en eentonig geworden (ik leer nog maar weinig nieuws bij), maar tegelijkertijd heb ik ook geen zin om "op te klimmen" en meer verantwoordelijkheden naar me toe te trekken ofzo. Ik werk graag chill.
30/08/22 13:23
Ik zou echt niet weten wat doen als ik nu terug 18 zou zijn. Ik twijfel tussen direct gaan werken (kassa of achter de charcuterie toog ofzo), of leerkracht. Of bon, misschien uiteindelijk toch unief omdat ik niet direct minder zou willen verdienen haha. Welke keuze ik ook gemaakt zou hebben, zou nu denken 'wat als' en ik denk dat dat bij bijna iedereen wel zo is.
30/08/22 13:29
Ik werk bijna al een 11 jaar in een snoepwinkel. Altijd wel wat variatie gehad, winkel die erbij komt, winkel die weg gaat. Webshop waar we ons kunnen mee bezig houden.

Daarnaast ben ik zelfstandige schrijnwerker in bijberoep, vooral speciallekes, decor onderdelen en dergelijke.
Ook organiseer ik samen met nog iemand destination weddings. Enkele op een jaar, puur als hobby voor ons 2.

Ik doe ze alle 3 graag, met momenten heb ik zoiets van fuck it, maar dat heeft iedereen wel eens denk ik.

Zou ik iets anders willen doen, ja me volop storten op men eigen zaak, maar dit komt wel, geen haast.
30/08/22 15:08
Begonnen aan de vuilkar. En nu reeds 12 jaar containerparkwachter. Job van m’n leven.
30/08/22 15:22
Change manager bij een verzekeraar. Kmoet ervoor zorgen da mensen die gaan moeten veranderen door bepaalde beslissingen of nieuwe technologieën daar klaar voor zijn (communicatieplan, coachingplan, trainingplan, feedback structuur, opvolging, project management, stakeholder management etc). Veel meetings, veel handjes schudden en veel zeggen 'we zitten er samen in!'.

Kvind het fijn omdat het met mensen is, maar toch uitdagend door het verzekeringstopic, veel thuiswerk en veel networking. Ook gewoon logische keuze op mijn studies.

30/08/22 16:51
10.5 jaar bezig als cipier. Mijn talenkennis in het Roemeens en Arabisch is serieus bijgespijkerd, vooral de scheldwoorden blijven goed hangen in het geheugen.
30/08/22 17:00
Bezig aan mijn 14de jaar als ambtenaar bij de FOD Financiën. Niet de job waar ik als kind van droomde, maar ik zie mezelf dit echt nog wel heel lang doen.
30/08/22 17:34
Elkedagsoep
Ik heb al bijna elke denkbare job gehad lol. Baliemedewerker, rekkenvuller, magazijnier, bibliothecaris, webshopbeheerder, privé-leraar,.. momenteel werk ik voor een stadsarchief als vrijwilliger omdat betaald werk op dit moment moeilijk haalbaar is, maar k zou graag nog een opleiding volgen maar k weet nog niet goed wat.
30/08/22 18:05
Door mijn psychische problematiek heb ik nog niet veel jobs gehad. Ik heb een tijdje in een biowinkel gewerkt. Dat was zeer slecht betaald en ook stresserend en eentonig. Daarna heb ik een cursus gevolgd om dansles te geven. Dat doe ik al zo'n zes jaar, maar daar kan je uiteraard niet van leven. Het is wel iets wat ik enorm graag doe en waar ik veel voldoening uit haal.

Ik heb pas vorig jaar mijn bachelor behaald en sindsdien heb ik enkele interimjobs in het onderwijs gehad. Het is duidelijk wel mijn ding, maar het is ook best zwaar soms, en moeilijk om evenwicht te vinden. Nu ben ik terug op zoek naar werk en de kans is 9/10 dat ik weer in het onderwijs zal terechtkomen, er zijn ook gewoon veel vacatures voor. Als ik ooit vastbenoemd wil geraken en een beter loon wil, zal ik wel terug moeten studeren om mijn diploma onderwijs te halen.

Voltijds werken is alleszins geen optie voor mij vanwege mijn aandoening. Ik hoop dat 4/5de wel lukt.
30/08/22 18:59
Eudaemonia
Ik werk als pharmaceutical information services officer, komt erop neer dat ik calls aanneem met vragen over producten en info verschaf hierover, bestellingen plaats en administratie doe.

Hiervoor werkte ik in een meubelwinkel/winkel met huishoudgerief aan de kassa. Deze ben ik gestart omdat ik stopte in mijn tweede jaar verpleegkunde en ik snel een job wilde en er toevallig iemand kende.

Deed/doe beide jobs graag. Maar ik sla mezelf nog altijd voor het hoofd al 10 jaar dat ik mijn studie opgaf omdat mijn toenmalige partner niet omkon met de onregelmatige uren daaraan gekoppeld.

Mijn droomjob is nog altijd verpleegster. Of ik zou heel graag een eigen winkel hebben met mijn mama en instaan voor alles van a tot z maar ook personeel hebben zodat ik dingen kan overlaten indien mijn chronisch ziek zijn weer de overhand neemt.

Ik werk bewust terug 4/5 de omwille van gezondheid. En door omstandigheden ben ik daarvan zelfs maar 60% aan het werk. Ik wil graag werken en functioneren op het werk maar ik vind algemeen voor bijna iedereen de druk veel te groot in de werkwereld. Zeker vaak vergeleken met het gekoppelde loon maar.

Ik hoop binnen een paar jaar mijnn job te kunnen stoppen en terug verpleging te gaan studeren en daarin aan het werk te gaan. Maar of dat zal lukken. No clue. Het is vooral ook om een hoger diploma te kunnen behalen, wat ik nu niet heb.
30/08/22 19:32
Ik sta in het onderwijs. In't verleden al enkele andere dingen gedaan omdat er niet meteen vacatures waren voor mijn vak, zoals orderpicken in een magazijn, winkelbediende/verantwoordelijke in een sportwinkel en administratief werk voor een medisch bedrijf. Alles was wel tof, maar ik merkte dat ik op den duur me toch begon te vervelen omdat het altijd hetzelfde was. Uiteindelijk terug in het onderwijs beland en wel tevreden nu. 't is zeker niet altijd geweldig, integendeel, maar de kern van mijn job (het lesgeven zelf) doe ik wel enorm graag. Alles errond is gewoon bleh en heeft er ook al eens voor gezorgd dat ik enkele maanden out was.

Ik zou momenteel geen andere job willen, want ik heb andere jobs gehad en dat was tof voor ff maar in the end verlangde ik toch steeds weer naar voor de klas staan. Ben wel blij dat ik dat nu weet, want dat helpt wel op de moeilijkere dagen om niet gelijk te zeggen 'fuck it' :p
30/08/22 19:48
quote door

't is zeker niet altijd geweldig, integendeel, maar de kern van mijn job (het lesgeven zelf) doe ik wel enorm graag. Alles errond is gewoon bleh en heeft er ook al eens voor gezorgd dat ik enkele maanden out was.

Ik zou momenteel geen andere job willen, want ik heb andere jobs gehad en dat was tof voor ff maar in the end verlangde ik toch steeds weer naar voor de klas staan. Ben wel blij dat ik dat nu weet, want dat helpt wel op de moeilijkere dagen om niet gelijk te zeggen 'fuck it' :p


Ja ik heb hetzelfde. Het lesgeven is leuk, alles errond niet. Sta je in het lager of secundair?
30/08/22 21:15
Ik heb als student jaren gewerkt aan de kassa in een Metro-filliaal (Groothandel van Makro), ben ooit als 16-jarige gestart in de horeca in Bellewaerde, ... .
Op school heb ik secretariaat-Talen gedaan in't middelbaar om daarna Toegepaste Psychologie (Arbeids- en Organisatiepsychologie) te studeren... om er vervolgens niks mee te doen.
Na het afstuderen was ik vooral op zoek naar een job op een HR-afdeling van een bedrijf, maar daarvoor had ik niet de nodige ervaring of skills. Loonadministratie erbij nemen had mss wel dé stap geweest om dat wel te kunnen, maar ik had toen geen zin meer om te studeren.
Maar goed, ervaring sprokkelen door te werken in interimkantoren (heel veel van mijn mede-studenten deden dit) ging niet voor mij. Ik ben er ontslagen omdat ik niet genoeg opbracht.

En toen vroeg mijn moeder mij, aan de kassa in de supermarkt, of ik bij hen wou komen werken.
Ik ben momenteel bijna 9 jaar verzekeringsagent in het verzekeringskantoor van mijn ouders. Concreet doe ik het schadebeheer in 1 van de 3 kantoren en doe ik geregeld aanpassingen aan bestaande polissen, of het opmaken van nieuwe polissen. Het commerciële is niet echt iets voor mij, maar ik ga een opportuniteit nu ook niet laten schieten.
Voor mij is't belangrijk dat de klant er enorm mee opschiet én goed geïnformeerd is.
Ik weet niet of ik het nog heel mijn leven wil blijven doen want het is met momenten echt ondankbaar werk.
Sommige mensen verwachten alles van jou (deskundigheid, een goede verzekering, schadevergoeding) en jij mag er dan 0,0 aan verdienen.

Moest ik terug 18 jaar zijn en voor een keuze staan om te gaan studeren... Dan had ik voor interieurarchitect gegaan. Ik ben dit nu in een kleine cursus tussen de soep en de patatten aan het doen en ik ben blij dat ik na al die jaren iets gevonden heb waar ik creatief mee aan de slag kan. Of het ooit gaat uitmonden in jobopportuniteiten valt nog te bezien.
30/08/22 21:45
Vandaag ben 'k warehouse supervisor, of simpeler gezegd: magazijnier in een chocoladefrabriek.
Positief: de verantwoordelijkheid om de boel recht te houden, alles duidelijk maken voor iedereen. De kans om creatief uit de hoek te komen met stalen, paletten, zij-projecten en dies meer. De fijne connectie die ik mag ervaren met de productiechef en de HR-collega die ook voor onthaal en bestellingen instaat. Dagelijks chocolade. :]
Negatief: 'k mag slechts 38 uur per week werken en 'k moet 20 vakantiedagen per jaar slikken. Collega's snappen de complexiteit van m'n job soms niet, ook al is die eenvoudig (een pallet wikkelen kan iedereen, natuurlijk). Ze gaan er dan van uit dat ik ze direct helpen kan. M'n mouw hangt soms tot aan m'n knieën. =)
Ik hoop dat ik dit nog lang kan volhouden, want 't is een fysieke job.

Daarnaast ben 'k in m'n véle vrije tijd ook welkom in het lokale ziekenhuis om er te helpen met het middagmaal met aansluitend koffie / thee / een luisterend oor. Ik word er betaald met de glimlach en welgemeende dankuwels. ^_^
Komt neer op zo'n vijf uur per week. Ik kijk er telkens weer naar uit.

Tot slot heb 'k me ook als chauffeur voor CM aangeboden. Wanneer zij iemand nodig hebben om op zaterdag materiaal te vervoeren, krijg 'k een e-mail. Meestal kan 'k positief antwoorden. Ik ken m'n opdrachtgever voorlopig enkel per digitale weg. Met andermans materiaal (zoals de camionette) bezig zijn, vraagt ook verantwoordelijkheid, maar de dankbaarheid is evenredig.

Eigenlijk wil 'k nog meer werken, maar (vrijwilligers-)werk moet je passen, anders hou je dat niet vol.
30/08/22 22:15
IvarsCastle
Ik werk sinds januari als secretaresse in een oogartsenpraktijk. Ik doe daar administratie zoals telefonie, operaties plannen, agenda, goedkeuringen aanvragen, voorschriften voor ooginjecties maken… , ook doe ik in- en uitschrijvingen van patiënten en doe ik onderzoeken zoals netvliesscans, lensecho’s en gezichtsveldonderzoeken.

Hiervoor werkte ik 6 jaar in optiekzaken maar ben gestopt omdat ik de verkoop echt niet leuk vond. Het refractioneren vond ik wel leuk en slijpen van glazen deed ik ook graag. Maar zo goed als elke zaterdag werken was niet meer aan mij besteed sinds ik kindjes heb.