Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Geef eens een onpopulaire mening? : 493 reacties (1/25) [Dagelijkse Onzin]

Geef eens een onpopulaire mening?

15/04/22 08:50
Zag het eens passeren op, jawel, TikTok en vond de zeer uiteenlopende stitches nog wel interessant!

De bedoeling is dus dat je vrijuit spreekt en een onpopulaire mening van jezelf geeft waarvan je eigenlijk weet dat veel mensen er boos om zullen worden...

I'll go first ...

't Is echt niet correct dat ons land weer de deuren moet openzetten voor Oekraïners en honderden miljoenen euro's (van ONS belastinggeld no doubt) afgeven aan een vreemd land, terwijl niet omgekeken wordt naar eigen volk dat al jaren in dikke financiële (of andere) shit zit.
15/04/22 09:17
Domme mensen zouden geen stemrecht mogen hebben. Ik vermoed dat dit topic mijn standpunt nog verder gaat bevestigen.
15/04/22 09:20
Leuk topic.

Ik heb zo wel verschillende meningen. Maar ik zal met eentje starten.

Waarschijnlijk heb ik het elders al eens verkondigd, maar mensen die zogezegd van dieren houden en dan wel nog vlees eten, zijn in mijn ogen dikke hypocrieten. Vaak hebben ze dan wel een huisdier waar ze dol op zijn, al dan niet geadopteerd van een asiel, maar ondertussen eten ze dan wel gewoon andere dieren op, die vaak een ellendig leven gehad hebben en een nog ellendigere dood. Er bestaat een term voor: speciesisme.

Waarom is het leven van een koe of varken of kip minder waard dan dat van een hond?
15/04/22 09:27
Ik heb een pesthekel aan kinderen.
En daarbij ook ouders die het over niks anders kunnen hebben.
15/04/22 09:43
quote door

Ik heb een pesthekel aan kinderen.
En daarbij ook ouders die het over niks anders kunnen hebben.


Ik kwam hier om dit te zeggen.
En ook dat baby’s niet schattig zijn.
15/04/22 09:53
quote door

Ik heb een pesthekel aan kinderen.
En daarbij ook ouders die het over niks anders kunnen hebben.


Als mama moet ik zeggen dat ik dit wel kei hard begrijp :D Ik erger mij vaak dood aan andermans kinderen. Hahahaha. Niet OK.
15/04/22 09:59
quote door

Ik heb een pesthekel aan kinderen.
En daarbij ook ouders die het over niks anders kunnen hebben.


Kan ik me helemaal in vinden
15/04/22 11:19
Ik heb al meer dan genoeg over onpopulaire meningen geschreven in mijn nieuwsberichten.
15/04/22 11:22
quote door

Zag het eens passeren op, jawel, TikTok en vond de zeer uiteenlopende stitches nog wel interessant!

De bedoeling is dus dat je vrijuit spreekt en een onpopulaire mening van jezelf geeft waarvan je eigenlijk weet dat veel mensen er boos om zullen worden...

I'll go first ...

't Is echt niet correct dat ons land weer de deuren moet openzetten voor Oekraïners en honderden miljoenen euro's (van ONS belastinggeld no doubt) afgeven aan een vreemd land, terwijl niet omgekeken wordt naar eigen volk dat al jaren in dikke financiële (of andere) shit zit.


Ik heb dat altijd gek gevonden, die motie van "eigen volk eerst". Wat is eigen volk eigenlijk? Mensen die hier in de provincie, gemeente, dorp of huis hiernaast wonen zijn voor mij even vreemd als de mensen die in Oekraïne wonen.
15/04/22 11:27
quote door
Wat is eigen volk eigenlijk? Mensen die hier in de provincie, gemeente, dorp of huis hiernaast wonen zijn voor mij even vreemd als de mensen die in Oekraïne wonen.


Als ik voor de eerste keer met iemand afspreek, heb ik toch nog altijd liever dat die dezelfde taal spreekt en min of meer weet wat de gewoontes, verwachtingen, enz. in onze streek zijn hoor. Is dat niet voor de meeste mensen zo?
15/04/22 11:42
quote door



Ik heb dat altijd gek gevonden, die motie van "eigen volk eerst". Wat is eigen volk eigenlijk? Mensen die hier in de provincie, gemeente, dorp of huis hiernaast wonen zijn voor mij even vreemd als de mensen die in Oekraïne wonen.


Mensen van eigen land eerst dan. Misschien is dat ondubbelzinniger?
Ik zie niet in waarom de regering niet omziet naar de eigen burgers maar dan wel onze centen naar andere landen zit te gooien. Andere landen doen dat niet voor ons dus waarom doen wij dat dan wel?
15/04/22 11:53
quote door



Mensen van eigen land eerst dan. Misschien is dat ondubbelzinniger?
Ik zie niet in waarom de regering niet omziet naar de eigen burgers maar dan wel onze centen naar andere landen zit te gooien. Andere landen doen dat niet voor ons dus waarom doen wij dat dan wel?


't Gaat niet over dubbelzinnigheid of niet hoor. En ik ben ook niet per sé voorstander van liefdadigheid op overheidsniveau, but then again ben ik ook geen voorstander van de overheid of belastingen.

Ik vind het gewoon raar dat ge meer voelt voor Jean-Marie uit Zwevegem dan Volodomir uit Kiev. Ik ken geen van beide, die mensen zijn voor mij allebei geen eigen volk.
15/04/22 11:53
Baby's zijn schattig.



Nee mopje kwil geen ambras. Mss moeten we ook miniem reageren op de meningen want ik ruik drama.
15/04/22 12:07
Al akkoord met wat ik heb gelezen eigenlijk. Zo onpopulair zijn die meningen dan toch niet. Dat is iets waar ik vaak over reflecteer... Er zijn veel mensen die hetzelfde denken, maar dat niet uiten omdat ze bang zijn voor de reactie van anderen. Op die manier denk je dan dat je alleen bent met je mening. Leuk dat we hier even mogen spuien.

Ik ga er een keiharde opgooien.
Ik vind dat we veel te oud worden en mensenlevens onnodig gerekt worden. Ik vind niet dat iemand van (insert random number) + nog een hartoperatie of iets dergelijks moet krijgen. Dat kost stukken van mensen voor een maandje extra in het rusthuis te zitten.
15/04/22 12:09
Stop met kinderen krijgen als ge ze niet kunt betalen.

En mensen van wie al meerdere kinderen zijn afgepakt door de rechter,mogen wel een verplichte sterilisatie krijgen.
15/04/22 12:10
quote door

Ik heb een pesthekel aan kinderen.
En daarbij ook ouders die het over niks anders kunnen hebben.


En dit!
15/04/22 12:13
kword al echt boos van sommige dingen amai :' ) slecht type topic voor mij denk ik haha. Ge moogt enkel lezen en nie discussiëren :s
edit: ma da lijkt mij mss een populaire opinion? ale geen idee en anders je m'excuse
15/04/22 12:19
quote door

kword al echt boos van sommige dingen amai :' ) slecht type topic voor mij denk ik haha. Ge moogt enkel lezen en nie discussiëren :s
edit: ma da lijkt mij mss een populaire opinion? ale geen idee en anders je m'excuse


Wie zegt er dat jij niet mag discussiëren? Ik heb geen 'spelregels' vermeld ... Je doet ermee wat je wilt. Maar ik sta natuurlijk niet in voor ruzies of drama's of weet ik wat :D Steek ik mijn tijd niet in.
15/04/22 12:21
quote door


...

Ik vind het gewoon raar dat ge meer voelt voor Jean-Marie uit Zwevegem dan Volodomir uit Kiev. Ik ken geen van beide, die mensen zijn voor mij allebei geen eigen volk.


Omdat Jean-Marie uit Zwevegem wel eens even dikke shit zou meegemaakt kunnen hebben als mijn partner en ikzelf ... waarvoor we nougabolle steun kregen van eender welke instantie ... Terwijl wij wel belastingen moeten betalen en alle rekeningen lekker blijven doorlopen elke maand ... Om nog te zwijgen van alle prijzen die oooooveral in ons land de hoogte blijven ingaan - behalve onze lonen ...
En al het geld dat wij dan moeten uitkotsen en afgeven, wordt dan aan Volodomir uit Kiev gegeven ipv aan eigen burgers - zoals dus Jean-Marie of wijzelf - te spenderen bij wijze van steun in de rug wanneer het nodig is ...
15/04/22 12:24
quote door

...
Nee mopje kwil geen ambras. Mss moeten we ook miniem reageren op de meningen want ik ruik drama.


Goh ja da's maar net hoeveel waarde je hecht aan wat een ander denkt van jouw (onpopulaire) mening zeker? Ik kan er persoonlijk wel mee om als iemand mijn mening niet deelt ... Ik geef graag meer uitleg over wat maakt dat ik een bepaalde mening heb, maar zal niet proberen mijn mening op te dringen aan anderen of in mijn dikke reet gebeten zijn als iemand het oneens is met mij :p Wat ik helemaal bovenaan zei had ik al verwacht dat niet iedereen het ermee eens zou zijn dus ga het niemand kwalijk nemen als dat blijkt te kloppen.