Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Nummerplaat verplicht voor bromfiets : 39 reacties (1/2) [Verkeer en Technologie]

Nummerplaat verplicht voor bromfiets

15/04/08 13:22
Frengels1984
Nummerplaat verplicht voor bromfiets

Bromfietsen tot 45 per uur moeten binnen twee jaar verplicht voorzien zijn van een nummerplaat. Zo wordt het voor de politie mogelijk om bromfietsers te flitsen in zone-30.

Europese richtlijn
Bromfietsen zullen vanaf 2010 een nummerplaat moeten hebben en ingeschreven zijn bij de Dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV). Dat is het gevolg van een Europese richtlijn. Het gaat om bromfietsen die maximaal 45 km per uur kunnen rijden.

In ons land mag je daarmee vanaf 16 jaar rijden, op voorwaarde dat je een A3-rijbewijs behaalt. Er zijn voorlopig geen plannen om de wetgeving ook uit te breiden naar snorfietsen, die maximaal 25 km per uur kunnen rijden.

Geen extra kosten
De nummerplaat zou geen extra kosten met zich meebrengen voor de bestuurder. Door de maatregel kunnen de politiediensten de controle op bromfietsen opdrijven. Veel van die brommertjes zijn opgevoerd en dat wordt gemakkelijker te testen. Bromfietsers kunnen dan ook geflitst worden in de zone-30. (belga/tdb)


HLN

Oef... ben ik nog effe safe... mor vind het eigenlijk wel vrij belachelijk... overal moete ze geld kunne uitslaan hé...
15/04/08 13:27
KaasKroket
Dat is nu eens echt niet om geld uit te slaan hoor... Er is al een overschot aan geld van verkeersboetes in Vlaanderen. Het is momenteel gewoon quasi onmogelijk voor de politie om bromfietsers te pakken op snelheid.
15/04/08 13:28
Ik vind da nie meer dan logisch. Snelheidsovertreding is snelheidsovertreding, en dus moet ge gepakt kunnen worden. De grootste onnozelaars met hun opgefokte brommerkes kunnen vaak nog ni eens veilig met da ding rijden.

Ik ben pro dus.
15/04/08 13:33
Frengels1984
Mijne is ni opgefucked maar ook ni begrensd... Mor het is ne snorfiets 25 km/u... En er staan op zijn minst spiegels op want da vind ik heel belangrijk aan zoiets... ik zou zelfs spiegels op mijne fiets zette mor is zo'n opvouwfietske dus da lukt ni goe...

akkoord da ge nergens te snel moogt rijde mor al dieje zever daarrond weer vinnek stom... trouwens die manne die zo over de baan scheure hé en ze pakke die die zijn hunne brommer kwijt da vinnek veel effectiever dan da ge die een boete geeft...
15/04/08 13:40
LocoDice
er is niks geld uit te slaan. de nummerplaten zijn gratis heb ik gisteren gehoord. ik vind het geen slecht idee
15/04/08 13:43
NocturnalGoThic
Als een brommer een nummerplaat nodig heeft, dan heeft een 2PK-wagen ZEKER een nummerplaat nodig.
15/04/08 13:48
Pulse
@ nocturnalgothic: true !
15/04/08 13:51
Jebuslives
bwa kweet ni, het schrikt een beetje af, niet dat ik er nog gebruik van ga moete maken (hoop ik)
maar kvonnet wel prettig da we niets hadden.
ma tkan wel veel problemen vermijde idd;
15/04/08 13:55
Frengels1984
@NocturnalGothic da is een feit da vind ik nog een groter gevaar op de baan... In de week was er nog een artikel over zo'n auto'ke da via de autostrate nor de zee reed... Ze hebbe die natuurlijk tegengehoude en ze kon langs de gewone wegen terug nor huis... Trouwens zo'n klein koekedoos da rijde zo plat...

Als ge met de snorfiets daarnaast rijdt, zit ge zelfs al een stuk hoger dan die mense in da auto'ke...
15/04/08 13:58
closingeye
goede maatregel, niets op tegen
15/04/08 14:12
xseffi
Kan goed zijn, zodat ze brommers ook kunnen flitsen.
maar zo gaan onwetende autobestuurders misschien denken dat het moto's zijn ?
15/04/08 14:43
NocturnalGoThic
@ xseffi: Ik denk niet dat autobestuurders zullen denken dat het moto's zijn? Volgens mij zie je daar nog altijd goed het verschil tussen?:)

15/04/08 14:52
xseffi
als ge niks van moto's kent ? en als ge er achter hangt ziet ge da toch niet duidelijk ?
en ik bedoel zo motosinga's etc
15/04/08 14:55
TheMeartEatingHazard
ik denk datt meer te doen is om snulle die mene dat ze te snel moete rijde te kunne pakke
15/04/08 15:08
ah, da's nog eens een goed voorstel dat.
ik krijg werkelijk het schijt van die opgefokte dingen
en mijn broer rijdt nu ook op zo'n ding rond en het kan er alleen maar veiliger op worden voor zichzelf, want hij heeft duidelijk de verantwoordelijkheid niet
15/04/08 15:32
Lol, dus ze gaan dat enkel voor bromfietsen die max 45 per uur gaan doen?
En niet voor die dat tot 25 per uur gaan?
wtf? dan fokken ze die van 25 per uur toch gwn op en kopen ze er geen meer die van zichzelf 45 per uur gaan?
15/04/08 16:28
sodapop
dan fokken ze die van 25 per uur toch gwn op en kopen ze er geen meer die van zichzelf 45 per uur gaan?

Dan kunne ze evengoed met een niet ingeschreven opgefokte brommer rondrijden he.
Ik denk niet dat het verschil gaat maaken als 25 per uur brommers ook een nummerplaat nodig hebben.

Vind het idee van nummerplaten wel goed voor brommers.
15/04/08 17:08
Dat had al lang zo moeten zijn zoals bij de moto's vindek.
maar inderdaad die autokes die zo zonder nummer plaat mogen moeten dat dan ook hé :)
15/04/08 17:33
QueenOfIllusions

Jep, & niet alleen voor zone 30... als ze in zone 50 geflitst worden dan is het voortaan ook pech..
& das ni meer als normaal vink.
15/04/08 17:35
punXor
Nix op tegen, ben er eigelijk zelfs blij mee.