Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Ruilmarkt organiseren : 21 reacties (1/2) [Creatief]

Ruilmarkt organiseren

16/03/21 18:43
Hoi,

Nu dat ik ook tot de groep 'nieuwe moeders' behoor en ik zo'n 40 kilo kinderkleding heb geërfd, maar zou ik graag een een ruilmarkt organiseren.

Dus: al mijn babykledij uitstallen in onze bar, mensen mogen komen met hun kledij en die wisselen voor de volgende maat of de juiste kleur.
Het zou heel kleinschalig zijn hoor. Gewoon de 20 gezinnen uit de buurt aanmoedigen om dingen uit te wisselen.
Ook geen swapparty: ze kunnen komen wanneer we willen.

Maar hoe doe je dat? Heeft iemand zoiets al eens georganiseerd?
Je hebt een systeem nodig zodat ik niet moet discussiëren met slimerikken die voor een broek heel de bataklang willen meenemen vermoed ik?
Is dat dan een puntensysteem waar ik hun kleding bekijk en beoordeel? Hoe dan? Of direct per gewicht? Of iets gemengd?

Wat heb je dan nodig? Een hangrek met kapstokken, een kast,..?


Allez denk eens mee. :)
16/03/21 19:37
Tis Corona.
17/03/21 09:18
Ge kunt met kleuren werken, rood - blauw - geel en dan rood is iets 'kleiner' van 1/2 euro, blauw iets van 5 euro en geel iets van rond de 10 euro, en dan kunt ge dat gebruiken als 'indicatie' van hoeveel iets waard is om uw ruil op te baseren?

Bv. een pakketje van 3 bodies ofzo kan 5 euro zijn, ma evengoed een gewoon kleedje? Allez ik ken de prijzen van kinderkleding ni goed dus mss is 1/2 euro wat te 'weinig' voor het goedkoopste ma da's maar een richting eh , en zo kan je dan wel categorieën afbakenen, waarbij mensen ook 2 'blauwe' dingen kunnen ruilen tegen 1 geel..

Als dat babykleertjes zijn, lijken kapstokken mij niet handig? Allez dat is dan toch veel plaatsverspilling? Kzou eerder gewoon gaan voor een kast met veel schabben of zo een 'prikbordmuur' waar ge dan met pegs alles wat kunt ophangen (plaatsbesparend voor zo kleinere kleren?).

Tot zover mijn ideeën haha
17/03/21 14:02
T is corona t is corona. Wat is daar nu infectiegevaar aan? Als ze hier kunnen eten en hun kinderen laten rondhossen en al maal gezellig naar de (kleuter) klas gaan en btw ook gewoon zakken kleren uitdelen as it is dan zie ik niet in waarom da ik da ni kan formaliseren.

Bon.

Misschien is kartonnen dozen per maat en grabbelen (mrt handgel Jezus) the t beste idee. Wie weet komt er nooit iemand he. Kinderkledij kan ik dan snel uitstallen als ze dat willen. Hmmm

Kleuren is wel een goed systeem, is minder keuzestress voor mij en minder gezaag dan bij punten.
17/03/21 15:46
"Tis Corona." is nochtans het correcte antwoord. Alle markten zijn verboden, uitgezonderd zij die toestemming hebben van de lokale overheden.
17/03/21 16:28
Goh winkels zijn ook open eh, dus zolang ge de regels van de winkels aanhoudt, zie ik daar niet per sé extra risico in?

Als in: maximaal x-aantal personen tegelijk binnen (afhankelijk van de grootte van de zaak), handgel, mondmasker en 1,5m afstand houden?

Ik denk dat het woord 'markt' misschien niet helemaal goed gekozen is aangezien het niet de bedoeling is (denk ik) om maar op 1 dag een grote ruilbeurs ofzo te houden, maar eerder op één bepaalde locatie ruilen te 'organiseren' voor een beperkt publiek, over een grotere tijdspanne...
17/03/21 17:55
Het is gewoon dat markten momenteel expliciet verboden zijn, dus uw risicoanalyse doet er in feite niet eens toe.

En als het inderdaad een ongelukkig gekozen naam is en het eigenlijk geen markt is maar een soort "privé-event", dan geldt de regel dat men binnen slechts 1 vast contact mag ontvangen.

Dus ik zie gewoon geen wettelijke basis om dit momenteel door te laten gaan (of ge moest toestemming van de gemeente krijgen, maar met de huidige cijfers..).
17/03/21 18:33
Ik ben wsl helemaal mis, maar ik dacht dat HumbertHumbert in Spanje oid zat? :p
17/03/21 19:03
Ah just das de die, nvm dan.
17/03/21 21:45
quote door

"Tis Corona." is nochtans het correcte antwoord. Alle markten zijn verboden, uitgezonderd zij die toestemming hebben van de lokale overheden.


Voor mensen zoals u moeten ze dus regels opleggen omdat gezond verstand gebruiken wat te moeilijk is :p Humbert woont idd niet in België. Volgens mij is de horeca zelfs gewoon open in Spanje.
17/03/21 22:11
quote door



Voor mensen zoals u moeten ze dus regels opleggen omdat gezond verstand gebruiken wat te moeilijk is :p


En waarom juist? Omdat ik de wettelijke basis probeer te geven in plaats van mijn eigen mening?
18/03/21 00:56
quote door



En waarom juist? Omdat ik de wettelijke basis probeer te geven in plaats van mijn eigen mening?


die wettelijke basis is er voor mensen zonder logisch verstand.
18/03/21 10:43
quote door



die wettelijke basis is er voor mensen zonder logisch verstand.


Niet akkoord, er zijn dingen die perfect veilig zijn doch momenteel wettelijk verboden. Op dat moment is het handig dat iemand zegt dat iets niet mag om zo een boete van 750 euro te vermijden.
18/03/21 11:24
Goh ja kijk als zij mensen mag ontvangen in haar restaurant om daar te komen eten en als alle kledingwinkels ook nog eens open zijn, is het logisch dat het risico niet echt groter wordt als ze in haar restaurant ergens een zak met kleren zet. Zolang daar inderdaad geen stormloop is, maar dat verwacht ik niet. Of het wettelijk mag of niet in haar land zal ze zelf wel kunnen bedenken en is haar risico.
20/03/21 12:23
Gasten, wa een gezaag.

Ik woon dus idd in spanje, in een resto/hotel in een dorp van 400 inwoners. Hier is geen corona jeeeeeee. Sinds een jaar 0 gevallen en ik heb ondertussen 4 pcrs gedaan.

Wat hier ook niet is is geld, klanten, and subsidie of toekomst. Dus als al die overheidjes regels willen invoeren dan moeten ze dat zeker doen maar ik heb nog geen guardia civil gezien die da wilt komen enforcen hier. Das lijk zeggen da weed illegaal is. Ja, ja das ni erg, kzalt ni int commissariaat gaan doen ze.
Of tegen ne zigeuner zeggen dat z'n caravan niet gehomologeerd is ofzo. Ja joeeee.
Echt serieus ik zit in de schulden bij de verzekering, de electriciteit, de federale overheid en ne leverancier of 2. geen warme douches, geen dokter, geen deftig eten buiten groenten, geen niks. Dus laat mij nu mijne kleine maar aankleden.
Daarbij mag alles dus gewoon open hier buiten de provinciegrenzen. Maar dat is dus wat irrelevant want alpujarra doet z'n eigen ding.

En dan nu 7 dagen in quarantaine. Want ik ben in België. Gezellig illegale markten houden bij ons moeder thuis.


Bon, ik heb dus 'besloten' om nog kledij mee te nemen van België en dan per mast in een doos te steken. Dan nodig in de koppels die ik ken de uit en die kunnen proefproject doen.
02/04/21 10:17
quote door

T is corona t is corona. Wat is daar nu infectiegevaar aan? Als ze hier kunnen eten en hun kinderen laten rondhossen en al maal gezellig naar de (kleuter) klas gaan en btw ook gewoon zakken kleren uitdelen as it is dan zie ik niet in waarom da ik da ni kan formaliseren.

Bon.

Misschien is kartonnen dozen per maat en grabbelen (mrt handgel Jezus) the t beste idee. Wie weet komt er nooit iemand he. Kinderkledij kan ik dan snel uitstallen als ze dat willen. Hmmm

Kleuren is wel een goed systeem, is minder keuzestress voor mij en minder gezaag dan bij punten.


Het gaat er vooral om dat je veel volk bijeen wilt/probeer te krijgen voor iets banaals als een ruilmarkt. Iets wat niet essentieel is, bedoelen ze daarmee.

Ik vind het idee wel leuk en vooral nuttig, maar toch ook niet het beste plan in deze tijd. Je zou dan al een systeem moeten uitdenken dat ze een afspraak maken - zoals intussen bij alle niet-essentiële winkels moet - en er dus geen stormloop plaatsvindt... Inderdaad hen verplichten om masker te dragen + handgel te gebruiken (terwijl jij het kan zien) + max. per 2 te komen... Maar dan nog heb je van die idioten die nog altijd niet weten hoe ze hun masker correct moeten dragen... Of die van die onnozele handschoentjes dragen waardoor ze kruisbesmetting in de hand (hihi) werken... Of mensen die hun pollekes wel ontsmetten, maar 2 minuten later aan hun mondmasker zitten. Wat dus ook niet de bedoeling is.

You see where I'm going with this? Er zijn te veel variabelen wat het risico te groot maakt... Ik weet ook niet of je zoiets uitgelegd krijgt als er politie zou komen... Dus misschien even de bedenking maken of dat per se NU moet, die ruilmarkt. Of dat je anders niet gewoon foto's + kledingmaten online kan zwieren en het op die manier regelen...
05/04/21 20:43
...
Het zou heel kleinschalig zijn hoor. Gewoon de 20 gezinnen uit de buurt aanmoedigen om dingen uit te wisselen.
Ook geen swapparty: ze kunnen komen wanneer we willen.
...


verder ja, woon ik in een bergdorpje in Spanje. Daar komt de politie niet tenzij er ergens doden gevallen zijn.
er is geen enkel corona geval, er is geen stormloop mogelijk en echt die mensen waar ik het over heb komen hier nog wel eens eten. nu. tijdens de gevaarlijke coronatijd. zonder maskers. onze kinderen steken elkaars speelgoed in de mond en er komen af en toe mensen met zakken kledi die afgeven.

ik vind die ruilmarkt wel essentieel 'in deze tijd' want door de fuckerkes in de buitenwereld zit iik al een jaar schulden op te stapelen en ik heb geen geld om kleren te kopen, dus ja, ik heb samenwerking en andere mensen nodig. ik weet niet hoe ik die online zou bereiken plus ik ga geen foto's trekken van al die dingen he.


ik word echt fucking suicidaal van mensen en commentaren als u. dat is.... echt... so fucking triestig.
06/04/21 00:04
Weet ge, op zich moet ge blij zijn dat ge in uw directe omgeving blijkbaar nog niet te veel met corona in aanraking zijt gekomen. Dus goed voor u, en dat meen ik. Maar hier is het echt erg geweest. Ik vind dan ook niet dat ge moet komen zagen dat mensen hier een beetje voorzichtiger geworden zijn en u goede raad proberen te geven.
07/04/21 15:43
quote door

Weet ge, op zich moet ge blij zijn dat ge in uw directe omgeving blijkbaar nog niet te veel met corona in aanraking zijt gekomen. Dus goed voor u, en dat meen ik. Maar hier is het echt erg geweest. Ik vind dan ook niet dat ge moet komen zagen dat mensen hier een beetje voorzichtiger geworden zijn en u goede raad proberen te geven.


Dat was ik nu ook aan 't denken. Wat een uithaal zeg, terwijl ik gewoon probeer uit te leggen waarom hij/zij daar nog beter efkes mee kan wachten...
Also, hoe moet ik weten waar elke Noxaan woont? 't Is niet dat het in de oorspronkelijke post gezegd wordt.

Het blijft duidelijk een heel gevoelig onderwerp wanneer mensen reacties geven die je niet aanstaan of die niet stroken met wat je wilde horen/lezen.
08/04/21 11:15
Het staat in de post voor de uwe flappe.

Ja, js, mijn laatste levenslijnen doorknippen, da is een gevoelig onderwerp.