Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Slechte bluetooth verbinding koptelefoon? : 16 reacties (1/1) [Computer en Elektronica]

Slechte bluetooth verbinding koptelefoon?

07/12/20 15:31
Help me out, technisch aangelegd Noxa. Ik heb daarstraks een nieuwe koptelefoon gekregen nadat ik de vorige retourneerde omdat ik dacht dat hij gewoon niet deftig werkte, maar ik heb EXACT hetzelfde probleem met de nieuwe. I feel stupid now, but hear me out.

Vorige week kocht ik dus een Sennheiser HD 450BT . Na hem eerst twee uur te hebben opgeladen, zoals wordt aangeraden, heb ik hem getest. Ik heb'm gepaired met mijn (gloednieuwe) laptop en zette muziek op. Dat begon goed, tot de muziek na amper een minuut begon te haperen. Zowel op Spotify als op Youtube als op de andere dingen die ik probeerde. Tussendoor viel de connectie ook af en toe weg en connecteerde hij opnieuw. Belangrijke sidenote: er was amper 30 centimeter afstand tussen de twee apparaten.

Ik dacht dat het aan de koptelefoon lag, en bracht hem terug binnen bij Coolblue na wat heen-en-weer gemail met de klantendienst. Nu heb ik de nieuwe 2 uur laten opladen. Ik test hem, en kan ineens bijna een heel nummer beluisteren zonder haperen. Yes! Maar te vroeg gejuichd: na drie minuten wéér hetzelfde probleem. Haperen, connectie weg, connectie terug, blijven haperen,... Unpairen en opnieuw pairen werkt niet. Zou ik sowieso stom gevonden hebben dat dat het zou oplossen, maar 't zou wél een oplossing zijn.

Mijn vorige bluetooth koptelefoon werkte gewoon perfect op deze laptop (die nog geen twee maanden oud is) en dat was een goedkope die ik van het werk kreeg (gezien het logo van ons bedrijf daar opstaat en ze mij in september op staande voet hebben ontslagen, wil ik dat kreng niet meer dragen en trakteerde ik mezelf op een 'goeie';) .

What the hell is er aan de hand?! Zit ik hier met stralen in de living waar ik niks van weet? Waarom werkt mijn prulkoptelefoon zonder problemen als hij geconnecteerd is met mijn laptop, en deze deftige niet? Ik ben wel een beetje technisch aangelegd, maar dit is absoluut niet mijn vakgebied; ik ken en snap er niks van. Mijn techneutenlief ook niet.

Wie kan mij eventueel verderhelpen?
07/12/20 16:06
Sommige apparaten kunnen soms storing geven. Zoals microgolf ovens e.d. Maar dat lijkt me in uw geval het probleem niet te zijn. Wat ook misschien kan helpen is een soort van bluetooth buffer er tussen te plaatsen. Dan zit ge misschien wel met vertraging (en een extra kost). Maar dan geeft ge uw apparaten de tijd om het bestand deftig te bufferen.
Afspeelkwaliteit verlagen kan ook helpen.
Kijk ook eens of all uw drivers up to date zijn.

edit: blijkbaar kunt ge op windows ook gewoon uw buffer size aanpassen.

Succes!
07/12/20 16:07
vndwwr
Ik heb dat al wel eens gehad in het verleden, wanneer mijn gsm tussen mijn laptop en koptelefoon lag en dat dus ook begon te haperen. Misschien is er iets in de omgeving dat dat signaal verstoort?
07/12/20 16:15
Oké oké, efkes een mini-update. De koptelefoon wou niet pairen met mijn gsm, maar na een paar keer proberen is het toch gelukt. Nu speelt die perfect zonder haperen muziek af. De app van Sennheiser bleef maar connecteren toen hij nog gepaired was met mijn laptop. Na 20 minuten ben ik ermee gestopt. Nu hij geconnecteerd is met mijn gsm, was't op amper 15 seconden gefikst.

MA HUH. Ik ga - als de update klaar is - sebiet eens checken of mijn gsm die altijd in de buurt ligt misschien de culprit is. Maar mijn bluetooth staat bijna nooit aan. Kan dat dan alsnog het signaal verstoren?

(bedankt voor jullie antwoorden al, by the way!)
07/12/20 17:02
Wanneer ge op uw laptop luistert, is uw apparaat niet verbonden met uw gsm? Ik heb dat soms :s tot zover mijn bijdrage
07/12/20 17:04
quote door

Ik heb dat al wel eens gehad in het verleden, wanneer mijn gsm tussen mijn laptop en koptelefoon lag en dat dus ook begon te haperen. Misschien is er iets in de omgeving dat dat signaal verstoort?

Niet eens dit gelezen precies, vergeet heel mijn bijdrage maar gewoon :s
07/12/20 20:24
quote door

Wanneer ge op uw laptop luistert, is uw apparaat niet verbonden met uw gsm? Ik heb dat soms :s tot zover mijn bijdrage


Nieje, die was enkel gepaired met mijn laptop! The search continues.
08/12/20 15:54
Mijn 'draadloos avontuur' heeft ook wat voeten in de aarde gehad tot ik iets vond dat wel werkte. Jammer om te zien hoe een merk als Sennheiser gebrekkig is.

Technisch ben ik niet onderlegd, dus daar kan ik helaas niet helpen. :(
09/12/20 14:03
quote door

Mijn 'draadloos avontuur' heeft ook wat voeten in de aarde gehad tot ik iets vond dat wel werkte. Jammer om te zien hoe een merk als Sennheiser gebrekkig is.

Technisch ben ik niet onderlegd, dus daar kan ik helaas niet helpen. :(


Wat was bij u het probleem?
09/12/20 23:04
OiseauNoir
Mss zijn de ondersteunde codecs v uwe Bluetoothkoptelefoon niet deftig compatibel met de Bluetooth in uw laptop, of zo.
09/12/20 23:07
OiseauNoir
Of moet ge de juiste kiezen,
uw koptelefoon ondersteunt blijkbaar low latency, maar uw laptop kan daar dan mss niet deftig mee om, want niet veel koptelefoons hebben dat.
10/12/20 12:03
quote door


Wat was bij u het probleem?


Na één keer te gebruiken werkte telkens maar één draadloos oortje nog. En dat was dan een duur type van Bang and Olufsen. Prijs/kwaliteit is dus niet altijd aan de orde.
10/12/20 12:08
quote door

Mss zijn de ondersteunde codecs v uwe Bluetoothkoptelefoon niet deftig compatibel met de Bluetooth in uw laptop, of zo.


Ik kreeg toevallig gisterenavond een antwoord van iemand van Sennheiser, en die had het inderdaad ook over de codecs. En dat de hoofdtelefoon voornamelijk voor mobiel gebruik op iOS en Android is. Wat suckt, want op Coolblue stond daar niks van. En oké, die latency heb ik niet gecheckt, da’s mijn fout. Maar ik had het wel tof gevonden moest dat erbij staan.

Ga deze dan ook maar terugbrengen. Ik kreeg het advies om zo’n dedicated bluetooth dongle te kopen, maar met maar 1 USB-poort op mijn laptop begin ik er niet mee. Dan kan ik evengoed een hoofdtelefoon met draad kopen.
10/12/20 12:28
OiseauNoir
jama mss werkt het wel als ge AAC kunt kiezen hé als codec. hij ondersteunt zowel aptx low latency als AAC (al vind ik dat sowieso wel nogal povertjes qua keuze, dus wsl idd vooral gemaakt voor smartphones)
10/12/20 15:11
Het is vooral omdat ik hem 90 procent van de tijd met mijn laptop wil gebruiken dat ik zoiets heb van ‘eh, hoeft niet meer’, ook al kan ik de codec mogelijks kan aanpassen.

Moest ik wat meer technisch aangelegd zijn, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. :’ )
16/12/20 11:00
Tja, op zich is dat niet echt de fout van Sennheiser hoor. In laptops worden gewoon vaak shitty bluetooth receivers ingebouwd. Geen idee waarom eigenlijk.

Een oplossing zou kunnen zijn om met een USB bluetooth receiver te werken die wel APTX low latency ondersteunt. Een Creative BT-W2 bijvoorbeeld.

Of als 't iets meer mag kosten (en ook betere geluidskwaliteit mag zijn) een compacte DAC zoals de Audiolab M-DAC eventueel.
25/01/21 10:28
Intussen werd het gewoon een nieuwe koptelefoon. Die wel deftig werkt. Duurder, maar wel beter qua kwaliteit en noise-cancelling. :P


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.