Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
One pot/pan meals : 18 reacties (1/1) [Culinair]

One pot/pan meals

17/11/20 01:58
Wat zijn jullie favoriete one pot meals?

Of bij uitbreiding: gerechten waarbij je echt heel weinig vuil maakt.
17/11/20 02:18
Aanraders vind ik 'eenpanspasta kip alfredo' met broccoli (eerste hit op google van hello fresh) en rode curry met noedels.
17/11/20 09:09
3 receptjes

Zijn wel veggie maar echt wel 'gemakkelijk' en lekker!
17/11/20 10:33
Broccoli, worteltje, look, ajuin, currypasta, kokosnootmelk, kikkererwten, alles samen in een pan. Rijst apart koken. Tadaa.
17/11/20 10:36
Eigenlijk bijna alles met noedels kan je maken met heel erg weinig vuil te maken. Zeker noedelsoepjes zijn easy omdat de groenten enkel gekookt of rauw zijn.
17/11/20 10:56
Eender welke groenten in de wok. Variaties genoeg voor de saus.
Er zijn noedels die je daar in kan garen. Of zoals al gezegd uw granen apart koken.
17/11/20 10:56
LadyOfFlowers
Pasta paella : ajuin, look, paprika, wortel, groene boontjes aanstoven, Griekse pasta (of rijst) erbij, met witte wijn blussen, groentebouillon erbij en laten pruttelen op laag vuur en af en toe omroeren en eventueel aanvullen met groentebouillon als het vocht op geraakt en de pasta nog niet gaar is. Eventueel aanvullen met (zongedroogde) tomaten, olijven,...

Yakisoba staat hier ook af en toe op de menu. Gewoon zak wokgroentjes aanstoven, noedels koken en bij de groenten gooien. Overgieten met saus op basis van rijstazijn, ketchup, look, ketjap manis, sojasaus en honing of ahornsiroop.
17/11/20 11:06
omeletje
17/11/20 13:45
Boeuf bourguignon, allll kinds of curry's, chili sin/con carne, shakshuka, een tajine.. en niet per se 'one pot', maar je kunt ook zoveel gewoon in de oven gooien zonder er naar om te kijken (het boek De Groene Bakplaat heeft hier bijv. lekkere recepten voor).
17/11/20 15:17
gisteren gemaakt: courgetti bakken in wokpan. balsamico en look erbij, linzen erbij, kerstomaten erbij, feta/geitenkaas erbij, gerookte amandelnoten erbij. KLEIR

alle risottos

en wa iedereen boven mij zegt
17/11/20 16:53
Chili
17/11/20 20:57
Pasta en broccoli koken, uitgieten en daar een potje room, boursin cuisine, en champignonnen bij smijten. Opwarmen en wa geraspte kaas bij doen om het in te dikken. Gerookte zalm in stukjes snijden en da erbij gooien en bijkruiden naar smaak.
18/11/20 10:36
artis
gebakken rijst met kip, groentjes (bv zoete paprika, erwtjes, mais, lente-ui...) en een eitje erdoor geroerd. vindt ge veel verschillende receptjes voor. de rijst kook ik meestal apart, maar is weinig extra afwas op zich

pasta mac & chili mijn fav comfortfood van 't moment

en inderdaad ovenshotels of gewoon veel groenten/patatjes/zoete aardappel in een schotel/op de bakplaat smijten en in de oven grillen. als ge daar nog een (veggie) vleesje bij wilt, maakt ge nog maar één pan vuil. de 'shiny happy spruitjes' van Karola's kitchen vind ik bv ook lekker, maar één ovenschotel en een snijplank vuilgemaakt!
19/11/20 08:42
Oké, iets da ik vaak maak: pompoen in blokjes doen, dat laten stoven, beetje water bij doen dat het lekker zacht en smeuiig wordt, dan kruiden, fijne snippers groene kool bij doen, geitekaas erdoor doen (zachte), en dan aftoppen met spekjes of iets van worst, en serveren met wat gekaramelliseerde ui of zo gefrituurde ui en een beetje graantjesmosterd. Mega goe
19/11/20 08:55
Paprika, wortel, erwtjes, kikkererwten, rijst - met ketjap als 'kruiding' = mijn favo rijstschotel.

Oh en inderdaad eender welke groenten wokken met saus naar smaak en Udon noedels.
19/11/20 09:09
quote door

Oké, iets da ik vaak maak: pompoen in blokjes doen, dat laten stoven, beetje water bij doen dat het lekker zacht en smeuiig wordt, dan kruiden, fijne snippers groene kool bij doen, geitekaas erdoor doen (zachte), en dan aftoppen met spekjes of iets van worst, en serveren met wat gekaramelliseerde ui of zo gefrituurde ui en een beetje graantjesmosterd. Mega goe


Verdoemme dit klinkt goe
23/11/20 17:02
Ik heb deze zondag gemaakt en het was geweldig. Wel ontbijt.
16/01/21 01:31
quote door

Ik heb deze zondag gemaakt en het was geweldig. Wel ontbijt.
oke! ik weet wat ik ga eten morgen vroeg
16/01/21 08:36
Alltime favorietje is bouef bourguignon! Voor de rest currykes enzo.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.