Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Wie heeft er nog een werkende VHS speler : 10 reacties (1/1) [Verkeer en Technologie]

Wie heeft er nog een werkende VHS speler

09/11/21 22:29
Wel wat in de titel staat :p

Ik heb een hele berg oude VHS banden met emotionele waarde die ik wil digitalizeren, maar de 2 vhs spelers die ik had hebben een mechanisch probleem (wrsl door jaren stil te staan) en de 2 die ik had gekocht 2de hands hebben hetzelfde probleem :(

Dus ik ben opzoek naar iemand dat mij kan verkopen of uitlenen een 100% werkende VHS speler :)

Het zijn een stuk of 30 VHS casettes dus hou er rekening mee in case of lenen, dat hem wel goed gebruikt zal worden.
09/11/21 22:33
Ik denk da ik da nog wel heb bij mijn ouders. Kzal eens kijken wanneer ik er nog eens ben.
10/11/21 20:32
https://www.bol.com/nl/p/vhs-videorecorder/9300000057849934?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Niet heel goedkoop maar da's de eerste die ik tegen kwam
11/11/21 05:02
Hoe kan je een VHS digitaliseren met een simpele VHS-speler?
11/11/21 10:13
Scuzi. Khad in de vlucht enkel uw vraag voor een werkende vhs-speler gezien...

http://digital-lab.be/phone/index.html?gclid=CjwKCAiAm7OMBhAQEiwArvGi3E9zSqP9HD6DQU_1dc0eUsCDBuwQZRSQx1Gf2xS51qe8WWlXZ5jisxoCKx0QAvD_BwE

Worst case : zie link hierboven , uitbesteden aan derden?
Misschien eens wat kringwinkels afbellen?

11/11/21 14:03
quote door

Hoe kan je een VHS digitaliseren met een simpele VHS-speler?


Band per band afspelen, uitgang in een usb capture kaart steken, en alles opnemen.
Duurt lang allicht, de kwaliteit zal ook niet geweldig zijn, maar beter als niets
12/11/21 03:11
Moh dat wist ik niet dat dat ging, wel cool!
12/11/21 11:35
er bestaan ook van die bedrijven die zoiets voor je doen. Je stuurt hen de VHS tapes / audio cassettes / dia negatieven en die zetten het dan om naar een digitaal product naar keuze. Daar is effectief nog altijd een markt voor omdat er nog altijd veel mensen zijn met analoge producten. Het kost natuurlijk ook wel iets, maar kan simpeler en goedkoper zijn dan een VHS speler gaan zoeken.
12/11/21 12:22
quote door

er bestaan ook van die bedrijven die zoiets voor je doen. Je stuurt hen de VHS tapes / audio cassettes / dia negatieven en die zetten het dan om naar een digitaal product naar keuze. Daar is effectief nog altijd een markt voor omdat er nog altijd veel mensen zijn met analoge producten. Het kost natuurlijk ook wel iets, maar kan simpeler en goedkoper zijn dan een VHS speler gaan zoeken.


Yes, in Leuven heb je zoiets. Ik heb daar zelf twee oude videocassettes heen gebracht en dat was niet eens zo duur.
12/11/21 17:52
quote door

er bestaan ook van die bedrijven die zoiets voor je doen. Je stuurt hen de VHS tapes / audio cassettes / dia negatieven en die zetten het dan om naar een digitaal product naar keuze. Daar is effectief nog altijd een markt voor omdat er nog altijd veel mensen zijn met analoge producten. Het kost natuurlijk ook wel iets, maar kan simpeler en goedkoper zijn dan een VHS speler gaan zoeken.


kewl wrsl hebben ze dat hier ook ergens in Antwerpen, en de kwaliteit is mss dan beter
15/11/21 10:50
Ik zou het ook laten doen in plaats van er zelf mee aan de slag te gaan! Ikzelf had geluk dat mijn lief (monteur) op zijn werk alle apparatuur had staan waarmee hij enkele oude video's van toen ik klein was kon digitaliseren. Maar ik had er met plezier geld voor betaald. Da's echt waardevol om dat digitaal te hebben.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.