Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Ervaringen met Waze, Flitsmeister, of iets gelijkaardig vs GPS : 13 reacties (1/1) [Verkeer en Technologie]

Ervaringen met Waze, Flitsmeister, of iets gelijkaardig vs GPS

05/07/21 07:04
Me262
Ik overweeg dus Waze of een andere app te gaan gebruiken.

Een tijd geleden ging ik nog voor een motor-gps zien, maar ik vond het nogal duur en er stond vanalles bij in dat ik waarschijnlijk toch niet direct ga gebruiken. (+ zijn die beter up to date als Waze?)

Of het nu een GPS, Coyote, of een app op mijn smartphone is, de eigenschappen waar ik naar zoek zijn:

- een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht van wegenwerken, files, incidenten, vallende sterren :) , ...
- er komen op korte tijd veel trajectcontroles bij, snelheidslimieten wijzigen soms ook bij verassing, en dat valt niet altijd op. Welk systeem speelt het kortste op de bal om hiervan op de hoogte te blijven?

- i.v.m. trajectcontroles zouden er systemen bestaan die, indien je toch een stukje te snel gereden hebt, berekenen tot welke snelheid je moet afzakken om toch het juiste gemiddelde te halen. (Volgens een buurman zou dat met Coyote kunnen, maar het is al enkele jaren geleden dat ik hem dat hoorde zeggen.)

Voor degenen die iets van de genoemde appstore of toestellen gebruiken, wat raden jullie aan?



05/07/21 07:12
Ik gebruik Waze en wel tevreden van. Da's ook gratis trouwens dus kunt t altijd gewoon zelf eens testen.
05/07/21 08:36
Enige nadeel aan Waze is dat hij aangeeft wanneer een trajectcontrole gaat beginnen maar niet meer wanneer die gedaan is.

Een tijd terug had je in Waze en balk op de zijkant die bijhield hoe ver de trajectcontrole nog was maar dat is geschrapt.
HEEL ambetant. Want bv in W-VL rijd je van de ene in de andere trajectcontrole.

Waze is ook niet altijd accuraat wat de snelheidsborden betreft.
Wij hebben hier een weg waar je al jaren 70 mag, maar Waze geeft nog altijd 90 aan.
05/07/21 08:53
Me262
quote door

Waze is ook niet altijd accuraat wat de snelheidsborden betreft.
Wij hebben hier een weg waar je al jaren 70 mag, maar Waze geeft nog altijd 90 aan.


Dat willen we vermijden natuurlijk.
De vraag is of één van die apps of navigatietoestellen al die veranderingen wel kan bijhouden.
05/07/21 10:15
Waze is fantastisch. Geeft altijd routes aan die files en wegenwerken vermijden. I love it!
05/07/21 11:00
quote door

Enige nadeel aan Waze is dat hij aangeeft wanneer een trajectcontrole gaat beginnen maar niet meer wanneer die gedaan ks
Een tijd terug had je in Waze en balk op de zijkant die bijhield hoe ver de trajectcontrole nog was maar dat is geschrapt.
HEEL ambetant. Want bv in W-VL rijd je van de ene in de andere trajectcontrole.



Mijn waze geeft dat wel duidelijk aan op het scherm, maar wel geen gesproken melding van het einde, maar zeker wel zichtbaar bij mij!
05/07/21 12:26
Ik heb lange tijd betaald voor de tomtom-app. Ik denk dat dat 20 euro per jaar was toen, en daar was ik wel tevreden van. Nu niet meer veel nodig dus nu gebruik ik ook waze indien nodig, en dat werkt precies ook wel goed.
05/07/21 15:33
Hier ook al jaren waze. Niets anders nodig.
05/07/21 16:17
Mijne Waze gaat soms yolo en dan zijt ge u route voor een heel eind kwijt of stuurt hij u een heel andere kant uit.. daarom werk ik terug met oldschool google maps. Maar misschien zijn die problemen nu al gefixed met één of andere update..
05/07/21 23:48
Ik gebruik flitsmeister, geeft wel aan tot hoever de trajectcontrole nog loopt en wanneer die klaar is. Ben ik ook tevreden van.
10/07/21 14:55
Ik gebruik google maps op momenten dat ik weet dat het 'kalm' is & als ik de route ken & de flitspalen & trajectcontroles weet zijn. Ik gebruik Waze als ik ergens nieuw naartoe moet, maar ik zoek dat eigenlijk altijd eerst op via google maps & dan street view ofzo & vervolgens kies ik nog wel wat ik gebruik.

Content van, dat wel.
15/07/21 00:59
Me262
Ik heb dus Waze geïnstalleerd, ik heb het ook al op de boordcomputer van mijn auto (google maps kan ik zo ook gebruiken).
Op het eerste zicht best wel handig.

Ik ga toch zien voor een goede smartphonehouder voor op het stuur van mijn moto, want daar wilde ik het vooral op gebruiken.

Edit:
quote door

Ik gebruik flitsmeister, geeft wel aan tot hoever de trajectcontrole nog loopt en wanneer die klaar is. Ben ik ook tevreden van.


Dat doet waze bij mij dus niet, het wordt enkel gezegd, zonder dat het op het scherm komt, wanneer ik een trajectcontrole binnenrijd. (Dus op de moto zou ik nog bluetooth oortjes moeten inhebben om dat te horen).

Flitsmeister heb ik ook al overwogen, maar het leek me een app die vooral op Nederland gericht is, dus ik twijfelde of dat voor België wel zo accuraat zou zijn, en of het hier veel gebruikers heeft. (Waze althans wel voor mijn directe omgeving)
16/07/21 01:09
De coyote blijft piepen en geld vragen sinds papa gestorven is.
Irritant.

On board gps stuurt mijn klanten vaak vie een klein zandweggetje langs de bergflank, que pakweg een uur omweg, dus das kut.

Waze gebruik ik als ik ergens op tijd moet zijn en voor de community die flikken aangeven etc.


Edit:ma das gewoon uren in de auto als copiloot. Lichtjes anders.

Maps als ik moet eten onderweg.



29/07/21 23:08
quote door

Enige nadeel aan Waze is dat hij aangeeft wanneer een trajectcontrole gaat beginnen maar niet meer wanneer die gedaan is.

Een tijd terug had je in Waze en balk op de zijkant die bijhield hoe ver de trajectcontrole nog was maar dat is geschrapt.
HEEL ambetant. Want bv in W-VL rijd je van de ene in de andere trajectcontrole.

Waze is ook niet altijd accuraat wat de snelheidsborden betreft.
Wij hebben hier een weg waar je al jaren 70 mag, maar Waze geeft nog altijd 90 aan.


Trajectcontrole in die balk links op het scherm komt er bij mij enkel als mijn gsm rechtop staat. Als die plat ligt, is er enkel een melding bij het begin.

En snelheden die niet kloppen ofzo kan je altijd zelf melden via de app hé, dan wordt dat nagekeken en aangepast.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.